نماینده خبرگان: مذاکرات هسته ای نیاز به عقبه قوی حمایت مردم دارد

نماینده خبرگان: مذاکرات هسته ای نیاز به عقبه قوی حمایت مردم دارد

شیراز- ایرنا - نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری آحاد مختلف مردم و دلسوزان نظام اسلامی را به حمایت از توافق هسته ای و نتایج به دست آمده فرا خواند و بیان داشت : پیروزی نهایی در مذاکرات و توافق هسته ای نیاز به عقبه قوی دارد ، عقبه قوی وحدت و انسجام مردم است .

 

آیت الله محی الدین حائری شیرازی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برخی از افرادی که حس قوی تری در آرمان گرایی دارند ، توافق به دست آمده را با معاهده ترکمنچای مقایسه می کنند ، این قیاس درستی نیست و تضعیف نظام تلقی می شود متاسفانه برخی افراد آگاهانه یا ناآگانه این الفاظ را به کار می برند که البته بیشتر به جوک شبیه است.

وی ادامه داد: گروهی هم که به آرمانگرایی توجه کمتری دارند و بــُعد واقع گرایی آنها قوی تر است و پشت سر آقای دکتر جلیلی حرف می زنند، این ها هم کار درستی نمی کنند، توافق به دست آمده حاصل زحمات دولت و مجموعه نظام است و باید تقویت و حمایت شود.

آیت الله حائری شیرازی افزود:ما باید تعادلی بین آرمانگرایی و واقع گرایی به وجود آوریم ، تعادل زمانی به وجود می آید که چشم و گوش به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب داشته باشیم رهبر معظم انقلاب جامع ترین و کامل ترین بیانات را در باره این توافق ارائه فرمودند و این برای همگان باید فصل الخطاب باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت:هر جا آرمانگرایان و واقع گرایان دچار تفرقه شدند باید به سخنان رهبری توجه کنند و بدانند که امروز دشمنان اسلام که همواره در حال شیطنت هستند می خواهند که ما متحد نباشیم، آنها به دنبال این هستند که اتحاد ما را بشکنند تا بتوانند در مذاکرات بعدی از ما امتیاز بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن می خواهد آرمانگرایان و واقع گرایان را تحریک کند گفت: اختلاف و تفرقه آفت پیروزی است ، این کار میدان دادن به دشمن است ، دشمنان ما در طول تاریخ با همین نفاق افکنی ها و تفرقه افکندن ها توانسته اند در بین کشورها ی اسلامی نفوذ کنند.

آیت الله حائری شیرازی گفت : آنهایی که معتقدند باید در مساله هسته ای مقاومت کنیم و کاری به سخن سایر کشورها نداشته باشیم و آنهایی که معتقدند باید وجهه جهانی خود را ترمیم کنیم و به اجماع جهانی هم اهمیت دهیم هر دو در این برهه از تاریخ کشورمان باید پشت سر رهبری قرار گیرند و به فصل الخطاب توجه کنند.

امام جمعه سابق شیراز افزود: مردم به این موضوع توجه کنند که امام راحل همواره بر مقاومت و دفاع از کشور تا رسیدن به پیروزی نهایی در دوران جنگ تاکید می کردند اما در برهه ای از زمان ما قطعنامه را سرافرازانه پذیرفتیم، در آن زمان مردم به خیابان ها آمدند و از امام (ره) حمایت کردند و خود را گوش به فرمان امام (ره) دانستند.

آیت الله حائری شیرازی گفت:این به خیابان آمدن و تجدید میثاق با امام (ره) خیلی اهمیت داشت و ارزش آن به اندازه ارزش همه دورانی بود که مردم در دفاع مقدس صبر کردند ، مردم در آن راهپیمایی درجه بصیرت خود را نشان دادند و مزد صبر و بصیرت خود را هم گرفتند.

وی افزود: اگر ما در دوران دفاع مقدس نمره 20 گرفتیم 10 نمره آن به خاطر صبر و مقاومت و 10 نمره آن به خاطر بصیرت و حمایت از امام (ره) بعد از جنگ بود ، مردم در مقابل کسانی که ادعا می کردند جنگ بعد از فتح خرمشهر باید فیصله پیدا می کرد ایستادند و امام خود را تنها نگذاشتند، اکنون نیز جامعه ما در توافق هسته ای نیاز به حمایت از رهبری و نیاز به بصیرت افزایی مردم و مسوولان دارد.

آیت الله حائری شیرازی گفت: مردم ما بسیار شریف تر و گرامی تر از مردم زمان امام علی (ع) و امام حسن (ع) هستند ، ائمه (ع) در آن زمان از چنین حمایت هایی بهره مند نبودند ، تاریخ را بخوانید ببینید مردم چه الفاظی برای خطاب به امام حسن مجتبی (ع) به کار می بردند ، آنها بی بصیرتی کردند و پاداش بی بصیرتی خود را هم دیدند.

آیت الله حائری شیرازی گفت : مردم عقبه مذاکرات را شـُل نکنند ، هیچکس انقلابی تر از رهبر معظم انقلاب نیست ، مذاکرات و توافق هسته ای باید عقبه محکم داشته باشد و تیم مذاکره کننده به حمایت مردم دلگرم باشد ، نگذارید با تفرقه افکنی درآحاد مردم در دورهای بعدی مذاکرات کشورهای دیگر از ما امتیاز بگیرند.ک/3

677 / 667 /675

 

انتهای پیام /*


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:نماینده خبرگان: مذاکرات هسته ای نیاز به عقبه قوی حمایت مردم دارد, | 13:22 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=