خطر گسترش وهابيت در قشم

خطر گسترش وهابيت در قشم

 پس از گستاخي هاي امارات نسبت به تماميت ارضي ايران ، حال نوبت به سعودي ها و قطري ها رسيده است که تهديداتي را متوجه جزيره قشم بکنند . تهديداتي که اگر چه از جنس گستاخي نسبت به ابوموسي نيست ، اما حداقل جريان مشابهي ، چنين گستاخي ها و تهديداتي را در سرزمين ايران و عليه آن انجام مي ...

 ادعاهاي وزير خارجه امارات درباره حاکميت اين کشور بر ابوموسي و حمايت برخي از کشور‌هاي عربي حوزه خليج فارس از اين ادعا‌ها همچنان ادامه دارد که خبر رسيده است جزير قشم، بزرگ‌ترين جزيره ايراني در خليج فارس هم با تهديداتي اگر نه از جنسي مشابه ابوموسي، اما با تهديدگراني مشابه روبرو است. تهديدگراني که همزمان هم تماميت ارضي ايران را در ابوموسي را نشانه رفته‌اند و هم يکپارچه گي هويت ايراني را اکنون در قشم هدف گرفته‌اند.
در ماه‌هاي اخير تلاش‌ها براي ترويج و گسترش وهابيت در جزيره قشم به شدت افزايش يافته است، تلاش‌هايي که از يک سو بنيان خود را بر تفرقه بين ايرانيان متمرکز کرده است و از سويي ديگر درصدد است هويت جمعي، اما يکپارچه ايرانيان را دچار اختلال کند. اين تلاش‌هاي عمدتا از سوي شيخ نشين‌هاي حاشيه خليج فارس البته به رهبري سعودي و قطر در حال انجام است تا دربين مردم مناطق مرزنشين ايراني نوعي تفرقه و نزاع‌هاي مذهبي و در ‌‌نهايت هويتي ايجاد کرده و به يکپارچه گي جامعه ايراني آسيب وارد کنند. 

در ماجراهاي اخير در اين جزيره که يک نفر شيعه توسط عده‌اي که مورد حمايت جريان وهابيت سعودي – قطري هستند، کشته شده، زنگ خطري است که به صدا درآمده است و تهديدي که اکنون از ناحيه سعودي – قطري هويت ايرانيان را تهديد مي‌کند، کمتر از گستاخي‌هاي اماراتي نيست و بايد از هم اکنون آن را جدي گرفت و هشدار‌هاي لازم را به حاشيه نشين‌هاي خليج فارس و باديه نشين‌هاي سعودي داد. يکي از سياست‌هاي وهابيت در مناطق مرزي ايران، بر هم زدن تعادل جمعيتي و گسترش جمعيت اين مناطق به نفع جريان وهابيت است که متاسفانه از سوي مسئولان ايراني جدي گرفته نمي‌شود.

در همين جزيره قشم که فاصله بسيار اندکي با شهرهاي جنوبي استان هرمزگان دارد هنوز ما نتوانسته‌ايم يک پل دو يا سه کليومتري را براي اتصال جزيره قشم به شهرهاي جنوبي کشور برقرار کنيم و رفت و آمد به اين جزيره مستعد توسعه، اما توسعه نيافته را براي مردمان ايران فراهم کنيم و به نوعي خود همراه تهديدگران اين مناطق شده‌ايم و با سياست‌هاي خود کاري کرده‌ايم که ما هم به برهم خوردن تعادل جمعيتي اين مناطق به نفع جرياناتي هم چون وهابيت که حمايت مالي شديد سعودي – قطري را هم دارند، کمک کرده‌ايم.
در هر مساله‌اي که دقيق مي‌شويم و هر تهديدي عليه ايران را رصد مي‌کنيم، متاسفانه در جاي جاي آن کم کاري و اهمال عده‌اي از مقامات را مشاهده مي‌کنيم. قشم را امروز دريابيم. فردا دير است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 1 آذر 1392برچسب:خطر گسترش وهابيت در قشم, | 12:8 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=