کوچ یک میلیون مسیحی از مرکز و جنوب عراق
 
 

کوچ یک میلیون مسیحی از مرکز و جنوب عراق
اقلیم کردستان عراق-به گفته یک شخصیت مسیحی دو سوم از حدود 1.5 میلیون مسیحی عراقی ، جنوب و مرکز عراق را به مقصد اقلیم کردستان و یا خارج از کشور عراق ترک کرده اند.
به گزارش خبرگزاری کردپرس سالم توما، یک شخصیت مسیحی و رئیس فراکسیون رافدین در دوره سوم پارلمان اقلیم کردستان به سایت خبری خندان گفت: اکنون از یک میلیون و 500 هزار مسیحی عراقی فقط 550 هزار نفر در بخش های مرکزی و جنوب عراق مانده اند و یک میلیون آنها به اقلیم کردستان و یا کشورهای خارجی کوچ کرده اند.
وی افزود: اکثریت آنها در جستجوی مکانی امن و زندگی بهتر به خارج عراق یا اقلیم کردستان عراق پناهنده شده اند که خصوصاً بعد از سال 2007 میلادی روند مهاجرت آنها تشدید شده است و اغلب این مسیحیان اهل شهرهای بغداد و بصره و کرکوک هستند.

این نماینده مسیحی پارلمان اقلیم تصریح کرد: هر چند اقلیم کردستان مکانی آرام برای مسیحیان محسوب می شود و بیش از 200 هزار نفر از آنها در اقلیم اقامت دارند اما یکی از مشکلات پناهندگان مسیحی در اقلیم این است که سهم 17% اقلیم کردستان از منابع و بودجه شامل آنها نمی شود که این موجب می شود پناهندگان اقلیم دوباره در پی زندگی بهتر مجبور به کوچ اجباری شوند و تاکنون مسائل و مشکلات و نیازهای اولیه آنها چون محل سکونت و تحصیل و استخدامی پناهندگان مسیحی حل نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 1 آذر 1392برچسب:کوچ یک میلیون مسیحی از مرکز و جنوب عراق , | 11:48 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=