تروریسم، پدیده ای شوم و خطری بزرگ برای بشریت است/ مواضع دوگانه غرب در برخورد با تروریسم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با تقریب:
تروریسم، پدیده ای شوم و خطری بزرگ برای بشریت است/ مواضع دوگانه غرب در برخورد با تروریسم
تروریسم، پدیده ای شوم و خطری بزرگ برای بشریت است/ مواضع دوگانه غرب در برخورد با تروریسم
 
حجت الاسلام و المسلمین احمدی گفت: آنچه که امروز به عنوان یک دغدغه جهانی وجود دارد مبحث تروریسم است. تروریسم یک پدیده شوم و خطری بزرگ برای بشریت است و هر عقل سلیم و منطق درستی این رفتار و روش را محکوم می کند.

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "وحید احمدی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون هشدار پوتین درباره خطرات بازگشت تروریست ها از سوریه به کشور هایشان گفت: تروریست هایی که از اقصی نقاط عالم به زعم برخی از قدرت های غربی و برخی از کشور های منطقه با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد جمع شده اند اکنون به مرور زمان دغدغه را در حکومت های دنیا به وجود آورده که تروریست هایی که الان مورد حمایت این قدرت ها هستند، هم مسلح شده اند و هم تجربیات لازم را کسب کرده اند و هم اینکه به لحاظ آمادگی برای حرکت های بعدی آماده شده اند بنابراین خطر بزرگی برای این کشور ها محسوب می شوند.

وی افزود: بسیاری از تروریست هایی که اکنون در سوریه علیه دولت بشار اسد می جنگند از حوزه قفقاز و چچن هستند و به طبع این نگرانی و دغدغه را برای حاکمان روسیه به وجود آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا این هشدار را به کشور های حامی این تروریست ها داده بود که این تروریست ها بعدا برای اینها هم مشکل ساز خواهند بود. گرچه روسیه جزو کشورهایی بوده که همواره با تروریست ها مخالفت کرده و در واقع علیه این روندی که در سوریه وجود داشته موضع گیری نموده است ولی به هر حال این نگرانی برای روسیه نگرانی بی موردی نیست و بالطبع دولت این کشور اجازه نخواهد داد که این تروریست ها در کشورشان و جمهوری های شوروی سابق مشکل ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که امروز به عنوان یک دغدغه جهانی وجود دارد، مبحث تروریسم است و تروریسم یک پدیده شوم و خطری بزرگ برای بشریت است، اظهار داشت: هر عقل سلیم و منطق درستی این رفتار و روش را محکوم می کند. متأسفانه برخی از قدرت ها و برخی از کشور ها و در رأس آنها آمریکا نسبت به این وضعیت مثل سایر مواضعشان با استاندارد های چندگانه برخورد می کنند.

احمدی افزود: شما می بینید آمریکایی ها با گروه القاعده در سوریه کاملا هماهنگ هستند و این گروه مورد حمایتشان است اما با بخشی از همین القاعده در فلان کشور آفریقایی و یا خاورمیانه در جنگ هستند و به دلیل همین روش های دوگانه ای که اینها داشتند، نتوانسته اند تا به امروز توفیقی در مبارزه با تروریسم به دست بیاورند زیرا آنها در قول و عملشان صادق نیستند و تروریسم را این طور تعریف می کنند؛ در جایی که عملکرد تروریسم در جهت منافع آنها باشد، نه تنها بد نیست بلکه رسما مورد حمایت آنها قرار می گیرد و ابایی هم از این حمایت کردن ندارند اما در جایی که در جهت منافع آنها نیست، تروریسم و عمل آنها حرکت ناپسندی است و با آن مبارزه می کنند. این نگاه و منظر، منظری است که جامعه جهانی و حاکمانی که با آن منطق فکر می کنند، آن را تهدیدی برای امنیت و آرامش کشورها   می بینند. جا دارد همه آنانی که در این زمینه فکر درستی دارند، تصمیم جدی و اساسی برای برخورد با تروریسم داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره هدف غرب از معادل دانستن تروریسم با اسلام گفت: در این زمینه دو نکته قابل ذکر است. نکته اول اینکه متأسفانه عملکرد آدم های تهی مغزی که به نام اسلام، اعمال تروریستی انجام می دهند، این زمینه را به وجود آورده که آنها بتوانند این طرز تفکر را به دنیا القاء کنند مثل عملکرد تکفیری ها و وهابی ها و نکته دومی که می توان به آن اشاره کرد، مقوله اسلام هراسی است. امروز جوامع غربی با ناهنجاری های فراوانی رو به رو هستند؛ از خوف اینکه مردم به اسلام گرایش پیدا کنند، برخی از غربی ها تلاش کردند اسلام هراسی را در دستور کار داشته باشند و دائما با عناوین مختلف این اسلام هراسی را تأکید  و تبلیغ نمایند تا به زعم خودشان به این شکل مردم به اسلام نزدیک نشوند و یا اسلام را بدنام کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:تروریسم، پدیده ای شوم و خطری بزرگ برای بشریت است/ مواضع دوگانه غرب در برخورد با تروریسم, | 16:37 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=