همایش روحانیت منادیان وحدت و بیداری اسلامی

 

 

 همایش روحانیت منادیان وحدت و بیداری اسلامی در محل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین “موسی الرضا تیموری ” مسئول واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره درحاشیه همایش گفت : با توجه به بیداری اسلامی درکشورهای منطقه و نقش اصلی روحانیت در ایجاد همدلی و وحدت و همچنین نقش موثر روحانیت درآگاهی بخشی و بصیرت دادن به جامعه ، این همایش می تواند نقش موثری در هدایت بیداری اسلامی داشته باشد.

 وی گفت که کاروان علمای اهل سنت ایران متشکل از نزدیک به  ۵۰۰ تن از علما وروحانیون ، مدیران و مدرسین و طلاب حوزه های دینی اهل سنت ایران ، روز جمعه هفته گذشته و با مساعدت ویژه ای که از سوی رهبری معظم انقلاب برای سفر آنها صورت گرفته ، بمنظور عمره  گزاری وارد عربستان سعودی شدند.

 دراین همایش که با عنوان “روحانیت ، منادیان وحدت و بیداری اسلامی ” از سوی واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد ، 

ابتدا شیخ “عبدالرحیم خطیبی ” امام جمعه اهل سنت قشم در سخنانی از رهبری معظم انقلاب برای مساعدت به سفر علمای اهل سنت به سرزمین وحی جهت عمره گزاری قدردانی کرد و  گفت : مهمترین دستاورد ما از این سفر باید تزکیه نفس باشد. پیامبر خدا (ص) مبعوث شد تا همانطور که قرآن فرموده است ، انسانها را تربیت کند و اخلاق نیکو را در جامعه ترویج نماید.

مفتی جنوب استان هرمزگان تاکید کرد که تزکیه نفس نیاز به تقوا و پرهیزکاری دارد ، به این معنای که اگر تقوا حاصل شد ، تزکیه نفس حاصل می شود. اساس و پایه بصیرت نیز تزکیه است.

وی مسئولیت علما را دردوره کنونی که نهضت بیداری اسلامی کشورهای بسیاری را متاثر ساخته است ، بسیار مهم و حیاتی دانست و هشدار داد : اگر علما به مسئولیت خود در هدایت امت اسلامی دراین مقطع به خوبی عمل نکنند ، نهضت بیداری اسلامی ممکن است از مسیر خودش که درخواست حاکمیت اسلام است ، منحرف شود.

امام جمعه اهل سنت قشم از روحانیون و علمای مذاهب اسلامی خواست تا در برابر توطئه های رنگارنگ دشمنان اسلام بیدار و آگاه باشند و گفت : اگر دشمن بتواند میان علما اختلاف بیندازد ، تاثیر و ماندگاری این اختلاف بسیار زیاد است و مردم عوام را جدی درگیر خواهد کرد.

وی به جوامع اسلامی هشدار داد مراقب “منافقان جدید ” باشند و گفت : آنهایی که درصدر اسلام برای ضربه زدن به دین خدا مسجد ضرار را ساختند که به دستور خداوند تبارک و تعالی و به دست رسول الله و خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) تخریب شد ، امروز در شکل های نو و تازه و عوام فریب و بعضا حتی عالم فریب ، چهره خود را پوشانده و به تفرقه اندازی میان امت اسلامی مشغول هستند.

سخنران بعدی این همایش حجت الاسلام و المسلمین” نجف نجفی روحانی ” نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره بود که ضمن نمایش مستندی از مدینه با عنوان مدینه شناسی از تولیدات بعثه مدینه ، از اینکه بسیاری از مشاهد و بناهای تاریخی متعلق به صدر اسلام در این کشور از بین برده شده است ، ابراز تاسف کرد وضمن شرحی بر واقعه احد و شهادت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) و شماری دیگر از یاران ثابت قدم پیامبر خدا(ص) ، احد را عبرتگاه همیشه تاریخ برای مسلمانان معرفی کرد.

وی گفت : جنگ احد و مسایلی که در آن گذشت درسهای بسیاری دارد اما مهمترین آنها ضرورت اطاعت از رهبری و دوری از زخارف دنیا است. اگر سربازانی که مامور حفاظت از آن تپه استراتژیک در محل غزوه احد بودند ، آن تپه را همانطور که رسول الله (ص) خواسته بودند ، رها نمی کردند، اسلام و مسلمین در احد ضربه      نمی خوردند  ، اگرتلنگارخوردن مسلمانان در احد خود مقدمه ای بر پیروزی های بعدی مسلمانان شد.

  نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره همچنین با اشاره به واقعه مسجد ضرار گفت : مسجد ضرار از آن رو به امر خداوند تبارک وتعالی تخریب شد و پیامبر خدا(ص)  آن را ازبین برد ، که محلی برای توطئه علیه اسلام و مسلمین بود. این مسجد در کنار مسجد قبا قرار داشت که پیامبر خدا (ص) شان ویژه ای به آن به جهت نقش آن مسجد در بیداری ووحدت آن زمان مردم  دادند و  فرمودند که نماز در آن ثواب یک عمره مقبوله را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی گفت : مدینه سراسر درس و پند است. حوادث و وقایعی که دراین شهر از بدو ورود رسول الله (ص) به آن اتفاق افتاد ، همه تاکیدی بر ماموریت بزرگ پیامبر خدا (ص) دایر بر برقراری وحدت و اخوت میان طبقات مردم بود.

وی گفت : مسلمانها اگر امروز هم به بازخوانی حوادث صدر اسلام که درمدینه بوقوع بپیوست ، بنیشنند و با حوادث و وقایع جاری تطبیق دهند ، خواهند دید که راهی جز وحدت و همدلی و دوری از تفرقه ندارند.

در ادامه این مراسم ، مولوی اشرف زاده از روحانیون اهل سنت استان سیستان و بلوچستان به مناسبت افتخار تشرف به حرم رسول الله (ص) و توفیق زیارت ایشان و اهل بیت پیامبر خداوند (ص)  مدیحه خوانی کرد.

مولوی “عبدالرحمان ملازهی ” امام جمعه اهل سنت چابهار و مدیر حوزه علمیه دارالحرمین این شهر در سخنانی ضمن مرور بر وقایع جاری در سطح جهان گفت : وحدت ضرورت قطعی و حیاتی امروز جهان اسلام است.

وی با اشاره به برخی از سنت ها و سیره رسول الله (ص) گفت: درنزد رسول الله (ص) همه بندگان خدا ، از عرب و عجم و با هر رنگ پوست یکسان بودند و تنها امری که نزد ایشان موجب برتری انسانها می شد ، همانا تقوای افراد بود.

امام جمعه اهل سنت چابهار در خاتمه سخنان خود بر نقش مهم و راهبردی علما در نهضت بیداری اسلامی و هدایت امت اسلام اشاره کرد و گفت : مردم جهان و بخصوص در کشورهای اسلامی امروز به دنبال آشنایی بیشتر با اسلام ناب و مفاهیم و ارزش های آن هستند ، و در این میان نقش علما ، نقشی محوری و اساسی است.

روحانیون اهل سنت ایران دردوره اقامت در مدینه منوره در جلسات هم اندیشی بررسی راههای تقویت وحدت میان مذاهب اسلامی شرکت می کنند و به زیارت برخی اماکن و مشاهد در مدینه منوره خواهند رفت.

در سال جاری ۸۰۰ تن از روحانیون اهل سنت ایران از سوی شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت جهت عمره گزاری به سرزمین وحی مشرف شده و می شوند.

 

گزارش تصویری

همایش روحانیت منادیان وحدت و بیداری اسلامی در مدینه منوره

یکشنبه چهارم تیرماه ۱۳۹۱

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:همایش روحانیت منادیان وحدت و بیداری اسلامی, | 16:22 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=