جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی غیرطبیعی و عامدانه است/ تروریست‌های وهابی و تکفیری، مسلمان نیستند
جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی غیرطبیعی و عامدانه است/ تروریست‌های وهابی و تکفیری، مسلمان نیستند

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی غیرطبیعی و عامدانه است گفت: در جریان اتفاقات سال 2010 میلادی در کشورهای اسلامی یمن، مصر، تونس، لیبی و ... که زمینه‌ساز شکل‌گیری بیداری اسلامی شد، استکبار و صهیونیست تا حد زیادی با به انحراف و انزوا کشیدن این انقلاب‌های مردمی توانست کشورهای اسلامی را تضعیف کند.



 

مسعود راهبر امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک در گفت‌وگو با روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به جنگ‌های داخلی و ناآرامی‌های موجود در سرزمین‌های اسلامی اظهار کرد: در جریان اتفاقات سال 2010 میلادی در کشورهای اسلامی یمن، مصر، تونس، لیبی و ... که زمینه‌ساز شکل‌گیری بیداری اسلامی شد، استکبار و صهیونیست تا حد زیادی با به انحراف و انزوا کشیدن این انقلاب‌های مردمی توانست کشورهای اسلامی را تضعیف کند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در مصر تشریح کرد: در مصر ابتدا حکومت فاسد حسنی مبارک توسط مردم سرنگون شد و بعد دولتی با رای مردم به روی کار آمد اما کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل که از ثمره دادن بیداری اسلامی بیم داشتند، توسط فرمانده ارتش مصر، طی یک کودتای نظامی دولت مصر را سرنگون کردند تا با ایجاد جنگ‌های داخلی و هرج و مرج قوای ملی این کشور اسلامی را تضعیف کنند.

امام جمعه بندرچارک، درگیر جنگ و ناامنی بودن اکثر کشورهای اسلامی جهان را غیرطبیعی و عامدانه توصیف کرد و افزود: ایجاد فضای نفاق و دشمنی در بین قبایل مختلف، به راه انداختن جنگ و جدل شدید بین مذاهب اسلامی و سیاه‌نمایی از چهره اسلام و معرفی آن به عنوان یک دین خشن و خون‌ریز توسط مزدوران و صهیونیست‌هایی که بوی از اسلام نبردند، از جمله اهدافی است که شبکه‌های جاسوسی کشورهای آمریکا و اسرائیل با همکاری عربستان در منطقه دنبال می‌کنند.

وی از سوریه به عنوان سنگر بین اسلام و رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت: حکومت سوریه قاطعانه در برابر اسرائیل ایستادگی کرده است و حضور تروریست‌های تکفیری و اعمال خبیثشان که شامل توهین به بارگاه بزرگان دینی(حجربن‌عدی)، سر بریدن انسان‌های بی‌گناه، زبان زدن به جگر سرباز سوری و ... است و همچنان نیز ادامه دارد تاوانی است که حکومت سوریه به خاطر حمایتش از اسلام و مسلمین به عربستان و امارات متحده عربی می‌پردازد.

شیخ راهبر کشورهای اسلامی که  در برابر کشت و کشتارهای بی‌رحمانه در سوریه ساکت نشستند را شریک در جرم تروریست‌های تکفیری دانست و افزود:  تروریست‌های وهابی اصلا خودشان مسلمان نیستند که بخواهند دیگران را از اسلام خارج بدانند و تکفیر کنند.

وی ادامه داد: کسانی که به بچه‌ها و زنان بی‌گناه رحم نمی‌کنند، جگر سرباز سوری را سینه‌اش بیرون کشیده زبان می‌زنند، به مرقد بزرگان دینی و صحابه پیامبر توهین و بی‌احترامی می‌کنند و انسانهای بی‌گناه فقط به این خاطر که با اعتقاداتشان موافق نیستند سر می‌برند؛ اینها نه تنها از اسلام بلکه از درجه انسانیت خلع شده‌اند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با اشاره به بمب‌گذاری روز عیدقربان در عراق تصریح کرد: عملیات‌های انتحاری تروریست‌های وهابی تنها با هدف ایجاد دشمنی بین شیعه و سنی و تحریک طرف مقتول به مقابله به مثل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: باید از عاملان این جنایت پرسید در کدام آیه از قرآن و یا کدام روایت و حدیث آدم‌کشی و گرفتن جان انسان‌های بی‌گناه ثوابی معادل بهشت دارد؟ تمام جنگ‌های صدر اسلام برای دفاع بوده است نه حمله و غارت؛ دین ما دین صلح و دوستی و اخلاق است، نه آدم‌کشی و وحشی‌گری.

شیخ راهبر یکی از اهداف ناامنی کشورهای اسلامی توسط گروه‌های تروریست را جلوگیری یا تا حد ممکن کاهش سرعت موج اسلام‌گرایی غرب دانست و افزود: کشورهای غربی با وجود اینکه خود این جنگ‌های داخلی و ناامنی را در کشورهای اسلامی ایجاد کردند اما با قدرت تبلیغاتی خود به مخاطبان خود اسلام را بسیار زشت و خبیث نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه ممکن است در یک خانواده نیز تفاوت سلیقه و نظر وجود داشته باشد تصریح کرد: این فلسفه که چون اعتقاد تو با اعتقاد من در تضاد است و تو هم فکر من نیستی باید کشته شوی به هیچ وجه قابل توجیه و منطقی نیست.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با تاکید بر محکومیت کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی توسط وهابیت گفت: کشورهایی مثل عربستان، قطر، امارات متحده عربی و  ... حقیقت این جنایات را می‌بینند اما چون دست‌نشانده اربابان غربی خود هستند، اگر هم بخواهند نمی‌توانند دخالتی داشته باشند و صرفا به دستورات اربابان اسرائیلی و آمریکایی خود عمل می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به فتوای مفتی وهابی تحت عنوان جهاد نکاح تصریح کرد: هیچ جایی از منابع و کتب اسلامی چنین حکم و حدیثی وجود ندارد بلکه این نقشه خبیث تنها برنامه‌ای است  برای ارضای شهوت تروریست‌های تکفیری که خواستند برای توجیه و سهولت کار خود به آن رنگ و لعاب اسلامی بدهند.

روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=