چگونگی ازدواج امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای نسل جوان تعریف و تبیین شود/ مسئولان فرهنگی در خصوص خط
 

چگونگی ازدواج امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای نسل جوان تعریف و تبیین شود/ مسئولان فرهنگی در خصوص خطر وهابیت هوشیار باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر در قالب فعالیت‌‎های فرهنگی، چگونگی ازدواج آسان و زندگی زیبا و ساده امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای جونان تعریف و تبیین شود، مطمئنا روی برنامه‌ریزی زندگی خیلی از جوانان تاثیرگذار خواهد بود.



 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، آیت‌الله نعیم‌آبادی امام‌جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ظهر امروز 15 مهرماه در دیدار با امام‌جمعه بندرکنگ و جمعی از معتمدین و بزرگان این شهرستان با اشاره به سالگرد ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز ازدواج اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) سرور زنان عالم هستند و جایگاه والای امام‌علی(ع) نیز کاملا روشن است.

وی با بیان اینکه این روز به خاطر ازدواج عروس و دامادی با جایگاهی نه عالی بلکه اعلی روز مقدس و مبارکی است ادامه داد: چه خوب است که فرهنگ ازدواج چه در جامعه شیعه و چه اهل‌سنت ترویج بشود. نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ازدواج و سبک زندگی امام علی(ع) و فاطمه(س) را الگویی مناسب برای نسل جوان دانست و گفت: وجود مبارک صدیقه طاهره(س) هیچگاه از حضرت علی(ع) چیزی را طلب نمی‌کردند که نکند آن برآوردن آن چیز برای شوهرشان سخت باشد و البته این را پیامبر(ص) به دخترشان آموخته بودند.

وی با طرح این سوال که چرا آمار طلاق بالا رفته است و روز به روز بیشتر می‌شود بیان کرد: خوشبختانه هنوز بندرعباس به بیماری زیادی طلاق بر ازدواج مبتلا نشده اما اگر از جانب مسئولین کاری انجام نشود این اتفاق در استان و مرکز استان هم خواهد افتاد.

امام جمعه بندرعباس خطاب به امام‌جمعه، معتمدین و بزرگان بندرکنگ تصریح کرد: وظیفه ما است که با شاخص قرار دادن ازدواج مبارک و موفق امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه‌(س) و تبیین آن برای جوانان، فرهنگ ازدواج را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم و شاهد آن نباشیم که با هر بهانه کوچک و غیرموجه‌ای در خانواده‌ها حرف طلاق پیش بیاید.

وی با بیان اینکه جامعه شیعه و اهل‌سنت در ایران جامعه‌ای دینی است و جوانانی مومن و معتقد به احکام اسلام دارد گفت: اگر در قالب فعالیت‌‎های فرهنگی، چگونگی ازدواج آسان و زندگی زیبا و ساده امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای جونان تعریف و تبیین شود، مطمئنا روی برنامه‌ریزی زندگی خیلی از جوانان تاثیرگذار خواهد بود و دلیلش هم عشق و علاقه‌ای است که به اهل‌بیت(ع) دارند و این به سلامت خانواده خیلی کمک می‌کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به مراسم کلنگزنی مسجد جامع بندرکنگ که عصر امروز توسط خودشان در بندرکنگ به زمین می‌خورد گفت: امیدواریم مسجد اهل‌سنت به خوبی ساخته بشود و در خور جامعه اسلامی باشد و منبرهای ما منبرهای وحدت و یکپارچگی مذاهب اسلامی باشد.

وی با اشاره به ساخت مسجدی در قطر توسط امیر پیشین این کشور با نام «محمد بن عبدالوهاب»(موسس فرقه ضاله وهابیت) تصریح کرد: امیر در روز افتتاحیه آن مسجد گفت، ما این مسجد را ساختیم برای اینکه افکار وهابی‌گری تبیین بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم مسجد شما منبر ضد تفکرات وهابی باشد گفت: امروز وهابیت با ترور مسلمانان جهان آبروی اسلام و مسلمان را برده است و دارد به ریشه اسلام ضربه می‌زند چرا که احکام تکفیری آنها در اسلام برای کفار هم وجود ندارد چه برسد به خشونت‌ها و کشت و کشتارهایی که آنها بر مسلمانان وارد می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های وهابی و تکفیری گفت: آمریکا می‌داند حتی اگر تمام دستگاه‌های کشیشی جمع بشوند و بر علیه اسلام فعالیت کنند تاثیر تبلیغاتی آن به اندازه ترورهای وهابیت اینها نیست. امام جمعه بندرعباس با اشاره به انجام عملیات‌های تروریستی و آدم‌کشی در کشور کنیا توسط وهابیت گفت: آنها جهان را نا‌امن کردند و هرجایی که مسلمان زندگی کند دست به ترور و عملیات‌های انتحاری می‌زنند.

وی با تاکید بر هوشیاری و توجه خاص به مسئله وهابیت در کشور و در استان هرمزگان اظهار کرد: ما نشنیدیم که انفجارها و عملیات‌های تروریستی در سینما اتفاق بیفتد بلکه هدف اینگونه حرکت‌های خبیث اماکن مقدس و مساجد است بنابراین باید بدانیم  اگر غفلت کنیم ممکن است این اتفاق در مملکت و استان خودمان نیز رخ دهد.

 

روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=