انفجار طرابلس در جهت داخل كردن لبنان در فتنه سنی شیعی است
مفتی لبنان:
انفجار طرابلس در جهت داخل كردن لبنان در فتنه سنی شیعی است
تنا – بیروت
 
مفتی لبنان با محكوم كردن اقدام تروریستی اخیر در شهر طرابلس لبنان، این اقدام را در جهت داخل كردن این كشور به فتنه سنی شیعی توصیف كرد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ محمد رشید قبانی با بیان این مطلب، خاطرنشان كرد: نه انفجار هفته گذشته در ضاحیه از سوی اهل سنت و نه انفجار جمعه در طرابلس از سوی اهل تشیع بود بلكه آن كسانی كه می خواهند لبنان را وارد درگیریهای منطقه كرده و نقشه منطقه را تغییر دهند در آینده همه مناطق را مورد هدف قرار خواهند داد تا فتنه مذهبی را برانگیزند.

وی افزود: تروریسم به زشت ترین شکل ممکن در طرابلس و زمانی که نمازگزاران را هدف قرار داد خودنمایی کرد. چنین تروریسمی بزرگ ترین سلاح توطئه است که همه لبنانی ها را هدف قرار می دهد و به آنها چنین جلوه و القا می کند که شیعیان سنی ها را و سنی ها شیعیان را هدف قرار می دهند تا آتش فتنه را بین آنها شعله‌ور کند.

شیخ قبانی افزود: با ایجاد چنین فتنه ای در لبنان راه برای فتنه‌گران جهت ارتکاب قتل و کشتار در منطقه عربی و به آتش کشیدن آن فراهم می شود و در نهایت خواسته ها و آرمان های یهودیان و اسرائیل در متلاشی کردن منطقه عربی تحقق می یابد.

شیخ "مالک الشعار" مفتی طرابلس نیز ضمن محکوم کردن انفجارهای  این شهر، اعلام کرد که هیچ فرقی میان انفجار طرابلس و ضاحیه نیست.

مفتی طرابلس و شمال لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: آنچه که در طرابلس روی داد، امتداد تحولات جاری در سراسر لبنان است و نمی‌توان این حادثه و انفجار "ضاحیه" را از هم جدا دانست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:انفجار طرابلس در جهت داخل كردن لبنان در فتنه سنی شیعی است, | 10:39 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=