برگزاري همايش "وحدت و بيداري در انديشه امام خميني" در مدينه
برگزاري همايش "وحدت و بيداري در انديشه امام خميني" در مدينه
همايش "وحدت و بيداري در انديشه امام خميني" با حضور زائران اهل سنت ايراني در سالن اجتماعات بعثه مدينه منوره برگزار شد. ...

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت الاسلام نجفي روحاني مسوول بعثه مدينه منوره در اين همايش در سخناني امام خميني را مظهر همه خوبي ها دانست و گفت هر چه جلوتر مي رويم عظمت و عمق انديشه امام خميني بيشتر ظاهر مي گردد.
وي امام خميني را احياگري بزرگ خواند و اظهار داشت: وحدت و بيداري در انديشه امام خميني تبلور دارد به گونه اي که در رفتار و گفتار ايشان اين دو موج مي زند. امام با تاسّي به پيامبر اکرم (ص) و ملاک قرار دادن آيه واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا همه مسلمانان را به همدلي و وحدت فراخواند و همواره مي فرمود«تفرقه از شيطان است و وحدت كلمه از رحمان» و امروز همه ما شاهد شکوفايي انديشه امام در کشور هاي منطقه هستيم که مردم آن متحد و بيدار شده اند و استکبار جهاني را به زانو درآورده اند.
وي در ادامه با اشاره به آيه شريفه "يا ايها الذين امنوا استجيبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما يحييکم" گفت: خداوندان انسان ها را به احياء واقعي دعوت کرده است و رسول الله هم بيدار کردن انسان ها و ايجاد وحدت را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در اولين قدم بين دو قبيله اوس و خزرج ايجاد وحدت نمود.
وي در ادامه با بر شمردن جايگاه عالم در اسلام گفت: در قيامت قبل از اين که از جاهل بپرسند چرا نياموختي از عالم مي پرسند چرا آموزش ندادي؟ به همين جهت علماء و دانشمندان رسالت بيدار کردن انسان ها را برعهده دارندد.
وي اضافه کرد: انقلاب اسلامي محصول بيداري و وحدت ملت رشيد ايران بود. مسوول بعثه مدينه منوره زيارت را عهد و پيمان بستن دانست و گفت: در مسجدالنبي با خدا و رسولش پيمان ببنديد که با دوستان دين خدا دوست و با دشمنان دين او دشمن باشيد.
وي همچنين با بيان اين که دشمنان دين خدا همواره توطئه ميکنند گفت: دشمنان اسلام همواره مترصد هستند که از کوچکترين اختلاف ميان مسلمانان سوء استفاده کنند و نگذارند وحدت صورت پذيرد و از سوي ديگر سعي مي کنند اختلافات ميان خودشان را کم کنند و بين جهان کفر و استکبار هماهنگي ايجاد کنند.
حجت الاسلام نجفي در پايان با يادآوري اين نکته که بسياري از هموطنان و دوستان و خويشان شما عليرغم آرزويي که دارند توفيق حضور در سرزمين وحي را پيدا نکرده اند گفت: جا دارد فرصت را غنيمت بشماريد و براي آن ها دعا کنيد. وي درادامه پنج عمل را در خانه خدا توصيه کرد1ـ طواف 2ـ نماز 3ـ تلاوت قرآن 4ـ سجده هاي طولاني 5ـ نگاه به کعبه .
در اين همايش مولوي حاج مهدي عطايي مقاله اي پيرامون حملات جهان کفر به کشورهاي مختلف اسلامي از چچن و کشمير و فلسطين تا عراق و افغانستان قرائت کرد و آن را با شعري زيبا در همين رابطه به پايان برد.
مولوي سيدمهدي وخشوري نيز در سخناني با اشاره به چندين آيه از آيات قران درباره حسن خلق و رفتار پيامبر و بخشندگي پيامبر در ماجراي فتح مکه گفت: بهترين ارمغاني که ما بايد قبل از سجاده و تسبيح و آب زمزم با خودمان ببريم اخلاق و رفتار خوش است. در اين همايش همچنين مولوي منيراحمد رباني نژاد و گروه مولودي خواني هاشمي نسب اشعاري را در ستايش پروردگار و نعت پيامبر اسلام خواندند.

 



 



 



 



 



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 25 تير 1391برچسب:برگزاري همايش "وحدت و بيداري در انديشه امام خميني" در مدينه , | 15:31 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=