عید فطر، عید آزادی واقعی از قفس عادت ها و تکرارهای زمینی نفس گیر


پیام تبریک دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به مناسبت عید سعید فطر
عید فطر، عید آزادی واقعی از قفس عادت ها و تکرارهای زمینی نفس گیر

 



 

بسمه تعالی

جامعه محترم اهل سنت بویژه علماء ،روحانیون و طلاب مدارس علوم دینی کشور

پس از یک ماه حضور در محضر یار وضیافت الهی و خودداری از خوردن و آشامیدن  وانجام  ذکر و تلاوت و عبادت، حال درآستانه عید سعید فطر قرار گرفته ایم. عیدی که دریچه ای رو به حیات طیبه برای انسان مسلمان است که گویی تولدی دوباره داشته است . چون پس از یک ماه ستیز با  منیت نفسانی و وسوسه های اغواگر شیطانی با مدد از ضیافت رحمانی،  پیروز و سربلند،  طعم آزادی از غیر را می چشد ودر غایت لایزال  ذوب می شود .

در یک ماه روزه داری باذکر و تلاوت قرآن، جان های خسته و روان های آشفته آدمیان دل بسته به زندگی ناسوتی در غربال اکسیر گونه میهمانی خداوند، منظر و مرآیی تازه می یابد تا با دمیدن روح دوباره ملکوتی در تار و پود زندگی این جهانی راهی به رهایی و سعادت جاودانه بزند .

عید فطر، عید آزادی واقعی از قفس عادت ها و تکرارهای زمینی نفس گیر و فرار از چنبره اختلاف، خود خواهی  و ستیزه جویی و اقامت در مامن برادری و سلامت و وحدت است .این عید، تجلی  وحدت و همدلی بین امت اسلامی است؛ گرچه وسوسه گران وشیاطین جن وانس باز هم در تلاش هستند تا قلب های درهم تنیده مومنان ،صفوف به هم پیوسته نمازگزاران ومناسک دشمن شکن آنان را به بهانه های گزنده ودردناک بهم بریزند واجازه ندهند امت اسلامی جشن رستن از غیر و رسیدن به حق را با وحدت هر چه تمامتر برگزار کند.

اما همیشه در طول تاریخ، عالمان آگاه و دینداران آزاده چون کوه پر صلابت و استوار در برابر صف شکنان اغواگر با سلاح علم  وبصیرت ایستاده اند   و خواب شب  پرستان و شیطان صفتان را آشوب نموده اند . حقیقت این واقعیت بر تارک عالمان اهل سنت و شیعه ایران اسلامی  می درخشد که دست در دست هم اتحاد وبرادری را به نمایش می گذارند . امسال نیز چون سال های گذشته علماء اهل سنت سراسر کشور با اتکاء به مبانی علمی و فقهی خودشان اعلام عید فطر را منوط به اعلام عید توسط حاکم اسلامی کردند وبا تبعیت از ولی امر مسلمین جهان  قصه شکوه و عظمت و وحدت وبرادری را دوباره خلق کردند .

اینجانب ضمن تبریک عید فطر به محضر شما وتمام مسلمانان ایران وجهان از حسن تدبیر ودرایت همیشگی شما تشکر می کنم واز خداوند منان عزت و شرف را برای تمام امت اسلامی خواهانم.

 

محمد صادق عرب نیا

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت

دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:عید فطر، عید آزادی واقعی از قفس عادت ها و تکرارهای زمینی نفس گیر, | 19:51 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=