حضرت علي(ع) حتي در بستر بيماري و زمان شهادتشان يارانشان را به عدالت سفارش مي‌كردند
 
امام جمعه موقت اهل سنت مشهد ريزه (خراسان رضوي)
حضرت علي(ع) حتي در بستر بيماري و زمان شهادتشان يارانشان را به عدالت سفارش مي‌كردند

مولوی عبدالکریم علی بائی امام جمعه موقت شهر مشهدریزه گفت: شب قدر از بهترين‌ زمان‌‌ها است و حضرت علي(ع) در مدت خلافتشان عدالت را در حکومت اسلامی اجرا نمودند و مانع سوء استفاده بعضی‌ها از بیت المال مسلمین شدند.


 

 

به گزارش روابط عمومي دفتر امور اهل سنت استان‌هاي خراسان؛ مولوی عبدالکریم علی بائی امام جمعه موقت مشهدریزه گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان شبی میمون و مبارک و با فضیلتی را قرار داده است که عبادت و شب زنده داری آن شب  برابر با هزار ماه عبادت است.

امام جمعه موقت شهر مشهدریزه افزود: در بیان عظمت و بزرگی این شب این  آیه قرآن  " لیله القدر خیر من الف شهر " کافی است  تا همگان به بزرگی این شب پی ببرند.

وی بيان داشت: در روایات  اهل سنت شب قدر در بین شب های دهه اخیر ماه مبارك رمضان و میان شب های فرد بیان  شده است.

 مولوی علی بائی در خصوص شب زنده داری خاطرنشان كرد : مراد از شب زنده داری ، بیدار ماندن و نخوابیدن  شب نیست بلکه کسانی که خواهان  دریافت فضایل و اجر و مزد و ثواب احیاء شب قدر هستند تلاوت قرآن ، نماز شب، ذکر و تسبیح و زاری و تضرع را سرلوحه اعمالشان قرار دهند.

 وی در خصوص اعتکاف دهه اخیر ماه مبارک رمضان نیز عنوان كرد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که عمل به آن اجر و ثواب والایی دارد و باعث تقرب به خدای متعال و دوری از گناهان و آتش جهنم می شود و پیامبر اکرم (ص) در طول حیاتشان همه ساله دهه اخیر رمضان را در مسجد اعتکاف می نمودند .

امام جمعه موقت شهر مشهدریزه  در پایان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت : خوارج و منافقینی  پس از شکست مفتضحانه در نهروان در صدد انتقام از حضرت علی(ع)  و مسلمانان بر آمدند و با به شهادت رساندن حضرت علی(ع)  جهان اسلام را در ماتم و اندوه فرو بردند.

مولوی علی بائی تصريح كرد: حضرت علی(ع) در مدت خلافتشان عدالت را در حکومت اسلامی اجرا نمودند و مانع سوء استفاده بعضیها از بیت المال مسلمین شدند.

و ي افزود: آنحضرت حتی در زمانی که بر اثر جراحات وارده از حمله ابن ملجم در بستر بیماری بودند به فرندان و صحابه خود اجرای عدالت را در مورد ضارب خود وصیت نمودند.

 

امام جمعه موقت شهر مشهدریزه گفت حضرت علی از شخصیتهای مهم، تاثیر گذار و کم نظیر ، از حکما ، فصحا و صلحاء تاریخ اسلام است که در طول خلافت خلفای راشدین بعنوان وزیر و مشاور جهت پیشبرد اهداف عالیه اسلام خدمات شایانی را به اسلام و مسلمین انجام دادند.

وي در پايان افزود: پدر حسنین و شوهر فاطمه ، و جزء عشره مبشره که پیامبر گرامی اسلام در زمان حیاتشان به ایشان مژده و بشارت بهشت را دادند و در منزلت ایشان فرمودند " انا مدینه العلم و علی بابها ".


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:حضرت علي(ع) حتي در بستر بيماري و زمان شهادتشان يارانشان را به عدالت سفارش مي‌كردند, | 16:59 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=