عمره ، نگاهی آماری به این آخرین روزهای آن

عمره ، نگاهی آماری به این آخرین روزهای آن

[1391/04/24 - 11:56 ]

با توجه به عده قابل حدس زائران ایرانی عمره گزار که برنامه سفر آنها تنظیم شده است و نیز دوره باقی مانده از عمره ، بنظر می رسد که ایران امسال به عدد مورد نظر خود نزدیک شده باشد و بتواند این رقم را روی 750هزار عمره گزار و یا نزدیک به آن ببندد. ...


 

مدینه منوره – پایگاه اطلاع رسانی حج : آمار نشان می دهد که بتدریج از شمار زائران ایرانی در شهرهای مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه کاسته می شود . علت امر به پایان رسیدن تدریجی عملیات بزرگ عمره در این دوره است.

ایران امسال بنا را بر اعزام تا 800 هزار زائر به عمره نیز گذاشته بود که بواسطه مشکل فنی پیش آمده درامر صدور روادید ، چند روزی ادامه اعزام زائران ایرانی به تاخیر آمد تا دوباره از سرگرفته شد.

با توجه به عده قابل حدس زائران ایرانی عمره گزار که برنامه سفر آنها تنظیم شده است و نیز دوره باقی مانده از عمره ، بنظر می رسد که ایران امسال به عدد مورد نظر خود نزدیک شده باشد و بتواند این رقم را روی 750هزار عمره گزار و یا نزدیک به آن ببندد.

آخرین آماری که از عملیات عمره جاری به پایگاه اطلاع رسانی حج در مدینه منوره رسیده و متعلق به دوره زمانی شروع عملیات در بهمن ماه سال 1390 تا روز 19 تیرماه 1391 است ، می گوید که از آغاز عملیات در 162 روز قبل ، هوایپمایی جمهوری اسلامی ایران 613 پرواز ، هواپیمایی عربستان سعودی یکهزار و 14 پرواز و هوایپمایی ماهان 566 پرواز برای انتقال زائران ایرانی به عربستان سعودی انجام دادند در این مدت شرکت های هواپیمایی ذکر شده دو هزار و هشت پرواز نیز میان عربستان سعودی و ایران برای انتقال زائران ایرانی انجام دادند.

تا تاریخ ذکر شده ، جمعا 693 هزار و 588 هزار زائر ایرانی وارد مدینه منوره شده اند و از آن عده 673 هزار و 487 نفر بعد از زیارت پیامبر اکرم (ص) به مکه مکرمه رفته اند.
در تاریخ گزارش 72 هتل در مدینه منوره و 52 هتل در مکه مکرمه در اجاره ایران بود و زائران ایرانی در آنها اسکان داشتند.

دو آشپزخانه ایران درمدینه منوره و دو آشپزخانه در مکه مکرمه در این روز جمعا 120 هزار و 631 وعده غذایی برای پذیرایی از زائران آماده کردند.
ایران تنها کشوری است که درعربستان سعودی و در دوره عمره از زائران خود با غذاهای ملی که در آشپزخانه های متمرکز طبخ و آماده می شود ، پذیرایی می کند.
غذای آماده شده در آشپزخانه های بزرگ بعد ازحمل در رستوران هتل ها به زائران عرضه می شود.

دردوره عمره جاری 258 زائر ایرانی درمدینه منوره و 319 زائر در مکه مکرمه در بیمارستان بستری شده اند و یک گزارش خارج از شبکه گزارش کننده اطلاعات این مجموعه می گوید که در دوره ذکر شده همچنین دو خانم زائر ایرانی بچه های خود را در مدینه منوره به دنیا آوردند.
گزارش روزانه ستادعملیات عمره تا تاریخ 19 تیرماه 1391 همچنین دلالت بر این دارد که در طول عملیات عمره تا این تاریخ متاسفانه 16 زائر ایرانی درمدینه منوره و 34 زائر در مکه مکرمه ازدنیا رفته اند که علت درگذشت آنها عموما بیماری قلبی وعروقی با سابقه بوده است .

آخرین زائری که در گذشته خانمی 71 ساله بود که پس از رسیدن به هتل خود در مکه مکرمه ودر همان لباس احرام آسمانی شد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 25 تير 1391برچسب:عمره , نگاهی آماری به این آخرین روزهای آن , | 15:29 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=