ضرورت هوشیاری و بیداری امت اسلامی برای مواجهه با توطئه ها
آیت الله اراکی در همایش وحدت امت اسلامی تونس تأکید کرد:
ضرورت هوشیاری و بیداری امت اسلامی برای مواجهه با توطئه ها

همایش وحدت امت اسلامی به همت و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی ایران و انجمن جهانی اعتدال در کشور تونس برگزار شد.



 

در این همایش دهها تن از اندیشمندان و نخبگان دینی، فرهنگی و دانشگاهی و برخی از روسای احزاب تونسی، "صادق المهدی" نخست وزیر سابق سودان و آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شرکت کردند.

سخنرانان با تجلیل از برگزاری شکوهمند یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای تقویت وحدت اسلامی و مبارزه با فتنه های تفرقه افکنانه تقدیر کردند.

سخنرانان همچنین بر ضرورت همگرایی هر چه بیشتر جهان اسلام تاکید کردند.

نقشه ای شیطانی برای از بین بردن یکپارچگی امت اسلامی
آیت الله "محسن اراکی "دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این همایش با تبیین شرایط حساس فعلی در جهان اسلام تاکید کرد که دشمنان اسلام نقشه ای شیطانی برای از بین بردن یکپارچگی امت اسلامی را طراحی کرده اند و درصدد هستند با دامن زدن به فتنه های طایفه ای و راه افتادن جنگهای مذهبی توجهات را از دشمن حقیقی یعنی رژیم صهیونیستی منحرف کنند.

آیت الله اراکی بر ضرورت هوشیاری و بیداری امت اسلامی برای مواجهه با این توطئه ها و خنثی سازی آنها تاکید کرد.

وی با انتقاد شدید از مواضع تفرقه افکنانه و فتاوی فتنه انگیزانه برخی چهره های بظاهر دینی جهان اسلام، گفت: آیا بهتر نیست " یوسف القرضاوی" و امثال او بجای دامن زدن به آتش جنگ و خون ریزی در سوریه توجه مردم را به دشمن حقیقی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی جلب کنند؟

در این همایش که برای نخستین بار در تونس برگزار می شد حاضران با استقبال شدید از سخنان آیت الله اراکی توطئه های دشمنان ملت های مسلمان و مزدوران داخلی آنها را محکوم کردند.

"پیمان جبلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز با تاکید بر اهمیت همگرایی ملتهای مسلمان گفت: مسلمانان امروز انتظار دارند از علمای خود سخنانی بشنوند که موجب تقویت صفوف آنان در برابر دشمن اصلی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی شود نه سخنانی که به فتنه ها و اختلافات دامن زند.

همچنین آیت الله اراکی با حضور دو ساعته در برنامه زنده شبکه تلویزیون الجنوبیه تونس به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت امت اسلامی و مبارزه با تلاشهای تفرقه افکنان و فتنه گران پرداخت.

خبرگزاري تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:ضرورت هوشیاری و بیداری امت اسلامی برای مواجهه با توطئه ها, | 20:40 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=