سناریوی ناکام دشمن در ایران

سناریوی ناکام دشمن در ایران

سناریوی ناکام دشمن در ایران

پرچم ایران
خط هجمه به انتخابات ایران از مدتها پیش به صحنه آمد تا با پمپاژ دروغ ها و تهمت ها از یکسو و فشارها و تحریم ها و تهدیدها از سوی دیگر، چالش در مشارکت را کلید بزنند اما اکنون ناکامی آنها برملا شده و محرز گشته که از توطئه ها و کارشکنی ها بر ضد انتخابات ایران طرفی نبسته اند.

درباره انتخابات 24خرداد و حضور پرشور مردم گفتنی های زیادی هست اما آنچه که بیش از همه عیان و نمایان است سردرگمی اتاق های فکر دشمن است که اکنون نمی دانند چگونه تحلیل های قبلی خود را توجیه نمایند و چطور آن سناریوها را ترمیم کنند. خط هجمه به انتخابات ایران از مدتها پیش به صحنه آمد تا با پمپاژ دروغ ها و تهمت ها از یکسو و فشارها و تحریم ها و تهدیدها از سوی دیگر، چالش در مشارکت را کلید بزنند اما اکنون ناکامی آنها برملا شده و محرز گشته که از توطئه ها و کارشکنی ها بر ضد انتخابات ایران طرفی نبسته اند.
دو سال است که شدیدترین تحریم ها را علیه ملت بزرگ ایران تصویب و اعمال کرده اند تا به اصطلاح پس از سال 90 و 91، بر انتخابات 24خرداد 92 تأثیر بگذارند، چگونه؟ با این هدف- بخوانید آرزو- که مردم دچار یأس و ناامیدی بشوند و حضوری کمرنگ در انتخابات داشته باشند.
اکنون خطای در تحلیل مراکز و اتاق های فکر دشمن مشخص شده است و آن اینکه عمق اعتماد و باور مردم به نظام جمهوری اسلامی را در برآوردها و ارزیابی های به اصطلاح استراتژیک شان ندیده بودند و یا اگر لحاظ کرده بودند با واقعیت ها فاصله ای پرناشدنی داشته است.
اگر تحریم ها و فشارها با هدف خط نفوذ در انتخابات ایران پیگیری شده که به اذعان مقامات و رسانه های آمریکایی اینچنین بوده است و در نهایت کاهش در مشارکت را نشانه رفته بودند پس چرا مشارکت حداکثری و کم نظیر بوده است؟
بنابر

این ملت اکنون به کنگره، کاخ سفید، جامعه اطلاعاتی آمریکا و اتاق های فکر و فرمان قدرت های غربی یک پیام روشن داد؛ «در برابر اراده و یکپارچگی ایران اسلامی، هیچ گزینه ای روی میز ندارید».

این اولین پیام انتخابات 24خرداد، ناکارآمدی تحریم ها و فشارها بوده است و اینکه حریف باید درس بگیرد که با ملت بزرگ ایران به زبان تهدید و فشار و زور سخن نگوید.
این ملت اکنون به کنگره، کاخ سفید، جامعه اطلاعاتی آمریکا و اتاق های فکر و فرمان قدرت های غربی یک پیام روشن داد؛ «در برابر اراده و یکپارچگی ایران اسلامی، هیچ گزینه ای روی میز ندارید».
آیا بی خاصیتی تحریم ها حتی تحریم های موسوم به اول ژوئیه با ادعای فلج کنندگی ملت ایران برملا نشده است؟
2- پیام دیگر انتخابات 24خرداد، حقانیت و صداقت نظام جمهوری اسلامی است که اکنون در ابعاد بین المللی پیش روی افکار عمومی مردم دنیا قرار دارد.
دشمن با پروپاگاندای رسانه ای از چندین ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری با طرح «انتخابات آزاد» تلاش کرد تا القاء نماید انتخابات در ایران آزاد نیست و در ادامه دروغ بزرگ «مهندسی شدن انتخابات»! را در گستره رسانه ای و مجازی پمپاژ کرد تا به موازات پیگیری چالش در مشارکت، -با ابزار تحریم ها- به اصطلاح چالش در مشروعیت انتخابات را نیز دنبال نماید.
به عنوان نمونه در آستانه انتخابات 24 خرداد، رادیو فردا بار دیگر بر این ادعای پوچ و واهی تاکید کرد که امکان تقلب در انتخابات ایران وجود دارد و یا گاردین خط تحریم انتخابات از سوی مردم را کلید زد و دهها و صدها نمونه دیگر...
حتی مقامات رسمی آمریکا بی محابا به صحنه آمدند و با بیان اینکه انتخابات ایران را زیر نظر گرفته ایم ادعا کردند انتخابات ایران آزاد نیست!
جان کری وزیر خارجه آمریکا گستاخانه و خصمانه در جریان فرآیند انتخابات کشورمان گفت؛ «آزادی انتخابات ایران را قبول نداریم». یا وزیرخارجه کانادا که کشورش به دنباله روی آمریکایی ها معروف گشته می گوید؛ «انتخابات ریاست جمهوری در ایران فریب و دغلکاری است»!
اینها

در آستانه انتخابات 24 خرداد، رادیو فردا بار دیگر بر این ادعای پوچ و واهی تاکید کرد که امکان تقلب در انتخابات ایران وجود دارد و یا گاردین خط تحریم انتخابات از سوی مردم را کلید زد و دهها و صدها نمونه دیگر...

نمونه هایی از حجم انبوه و تحرکات و توطئه هایی است که دشمن تلاش کرد تا از دالان انتخابات ریاست جمهوری ایران به اهداف و اغراض شوم خودش برسد ولی ناکام ماند و پس از آن است که بسیاری از رسانه های غربی ناچار شدند به حقیقت حضور پرشور مردم ایران اذعان نمایند.
از جمله رویترز به صراحت و بدون توجیه و یا حاشیه بافی دیروز نوشت؛ «مردم ایران برنده انتخابات بودند.»
3- اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان گزارشی را منتشر کرد که اکنون قابل اعتناست.
این اندیشکده در گزارش خود با هدف به اصطلاح تبیین و تحلیل فضای انتخابات در ایران مصاحبه ای را با «ری تکیه» عضو ارشد «شورای روابط خارجی» انجام می دهد.
گفتنی است «ری تکیه» در سال های اخیر بر موضوع ایران تمرکز داشته و معمولا آنچه از او به بیرون درز پیدا کرده است نشانه تلاش ها و تکاپو برای ارایه نسخه ای در مواجهه راهبردی با جمهوری اسلامی است.
سخنان «ری تکیه» در فاصله کوتاه باقی مانده به انتخابات 24 خرداد بر این ادعا استوار است که پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران از جناح محافظه کار [اصولگرا] است و جالب اینجاست که تصریح می کند شانس [آقای] حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات بسیار کم است.
خب، سؤال این است که این تحلیل ها که بلافاصله از سوی رسانه های غربی انعکاس و بازتاب می یابد و در فضای رسانه ای و مجازی پمپاژ می شود با چه هدفی بوده است؟
آیا غیر از این است که در ادامه تلاش ناکام در فتنه سال 88 می خواهند کماکان سلامت انتخابات در ایران را زیر سؤال ببرند؟
البته به زعم خودشان می پندارند یک بازی برد-برد را شروع کرده اند و اگر از صندوق های رای، شخصی با پیش بینی آنها درآمد دست پیش بگیرند که «دیدید، گفتیم» و بلافاصله این توهم را القاء کنند

پیش بینی غلط دشمن از مشارکت بالای مردم در انتخابات و همچنین پیش بینی غلط او از نتیجه انتخابات برای آن است که در تحلیل ملت ایران دچار یک فقر ذاتی و تاریخی است. به قول فارین پالیسی باید بپذیرند که «نمی توانیم ایران را تحلیل کنیم».

که؛ «تقلب شده است»! و اگر خلاف پیش بینی آنها بود، آن رای را به اصطلاح یک رای اعتراضی جا بزنند.
این در حالی است که در گرداب تفکر متناقضی درباره ایران گرفتار شده اند. از یک سو می گویند انتخابات آزاد نیست ولی بعد معلوم می شود که انتخابات ایران آزادترین انتخابات در سطح جهانی و بین المللی است و همه سلایق سیاسی در آن حضور یافته اند. یا می گویند انتخابات مهندسی شده و حتی می گویند کی رای می آورد و چه کسی رای نمی آورد و بعد کاملا خلاف آن به وقوع می پیوندد.
بنابراین طبیعی است که برای رها شدن از بن بست تناقضات و فرار از ادعاهایی که شکل و شمایل خزعبلات را دارد بخواهند رای آحاد ملت ایران را تفسیر به رای کنند. اما اشتباه استراتژیک دشمن در شناخت رفتار ملت ایران به یک رویه تاریخی تبدیل شده است.
اکنون 34 سال است که از نظام جمهوری اسلامی می گذرد و هنوز اتاق های فکر و مراکز راهبردی حریف نفهمیده که مردم ایران پیش از انتخاب هر نامزدی در هر انتخاباتی به «نظام» رای می دهند و به فراخوان رهبری لبیک می گویند. پیش بینی غلط دشمن از مشارکت بالای مردم در انتخابات و همچنین پیش بینی غلط او از نتیجه انتخابات برای آن است که در تحلیل ملت ایران دچار یک فقر ذاتی و تاریخی است. به قول فارین پالیسی باید بپذیرند که «نمی توانیم ایران را تحلیل کنیم».
و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از ابتدای امسال که سال 92 را سال «حماسه سیاسی» نام نهادند تاکید کردند که مردم با حضور در انتخابات این حماسه بزرگ سیاسی را خلق خواهند کرد و پیش از انتخابات 24 خرداد حکیمانه خاطرنشان نمودند که؛ «هر رایی که مردم به یکی از هشت کاندیدای محترم بدهند، در درجه اول، رای به جمهوری اسلامی و رای اعتماد به ساز و کار انتخابات است».
بنابراین با شکست سناریوهای دشمن و نقش بر آب شدن نقشه هایی که یکی پس از دیگری برای نفوذ در انتخابات ایران تدارک دیده بود از هم اکنون بر اسب خیال خواهد تاخت تا شاید راه فراری بیابد.


  شماره مطلب: 35331


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:سناریوی ناکام دشمن در ایران, | 13:30 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=