خادماني گمنام در مکه مکرمه+عکس

خادماني گمنام در مکه مکرمه+عکس

[1391/04/15 - 05:20 ]

گرمای بالای 50 درجه و نورشدید خورشید در عربستان هر انسانی را کلافه می کند و تحمل را می برد؛ اما هستند کسانی که همه سختی ها را به جان می خرند و برای زائران خدا فداکاری می کنند که آن ها امروز با عنوان خادمان گمنام در مکه مکرمه شناخته می شوند. ...


 

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، گرمای بالای 50 درجه و نورشدید خورشید در عربستان هر انسانی را کلافه می کند و تحمل را می برد؛ اما هستند کسانی که همه سختی ها را به جان می خرند و برای زائران خدا فداکاری می کنند که آن ها امروز با عنوان خادمان گمنام در مکه مکرمه شناخته می شوند.

براساس این گزارش، روزانه صدها دستگاه اتوبوس به حمل و نقل زائران ایرانی می پردازند که هدایت این اتوبوس ها توسط برخی از خادمان گمنام انجام می شود که در این گرمای شدید تابستانی، ساعت ها در برابر نور خورشید همه سختی ها را تحمل می کنند.

این گزارش می افزاید: تمام منازل حجاج ايراني در شهر مكه در فاصله 3 تا 8 كيلومتري مسجدالحرام واقع شده، بنابراين مسئله حمل و نقل درون شهري اهميت زيادي دارد.

كوهستاني بودن شهر و باريك بودن خيابان‌هاي منتهي به حرم و كمبود مساحت ايستگاه‌هاي اطراف حرم براي تردد و توقف اتوبوس و استفاده ميليوني از اتوبوس‌هاي مشخص موجب شده است.

همواره خيابان‌ها و ايستگاه‌هاي اطراف مسجدالحرام بار ترافيكي سنگيني داشته و به خصوص در ايام پر ازدحام موسم حج، گره‌هاي ترافيكي چند ساعته به ويژه در يك ساعت قبل و يك ساعت بعد از نماز ايجاد می شود.

زائران و حجاج ايراني نيز از اين ترافيك سنگين مستثني نيستند، به خصوص اين كه 80 درصد حجاج ايراني در منطقه عزيزيه مكه ساكن هستند و بايد از طريق گذر از خيابان‌هاي اصلي منتهي به حرم، با عبور از تونل‌هاي طريق مشاه به ايستگاه باب علي انتقال يافته تا بتوانند به حرم مشرف شوند.

 


























سرویس عکس پایگاه اطلاع رسانی حج - مکه مکرمه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 25 تير 1391برچسب:خادماني گمنام در مکه مکرمه+عکس , | 15:28 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=