سیاستمداران کُرد سوریه به قاهره می روند
به منظور هماهنگی درباره نشست ژنو 2:
سیاستمداران کُرد سوریه به قاهره می روند
صالح مسلم اعلام کرده که پس از روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد نیز موافقت کرده اند که نمایندگانی از هیات عالی کردهای سوریه در نشست ژنو 2 حضور پیدا کنند.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دجله، صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) در اربیل اعلام کرد:«سفر ما به مسکو و دیدار با معاون وزیر امور خارجه روسیه و سایر مقامات سیاسی آن کشور، نتایج مثبتی به دنبال آورد. روسیه موافق حضور هیات عالی کردهای سوریه در نشست ژنو2 است و خوشبختانه؛ آمریکا و سازمان ملل متحد نیز موافقت ضمنی خود را با این موضوع اعلام کرده اند و نمایندگانی از هیات عالی کردهای سوریه، در نشست ژنو2 حضور پیدا خواهند کرد.»
این سیاستمدار کُرد سوری در اد امه افزود:«به منظور انجام آخرین هماهنگی ها درباره ژنو2 و مباحث دیگری در خصوص مخالفین سوری، نشستی به ابتکار وزیر امور خارجه مصر در قاهره برگزار می شود و ما نیز به طور رسمی برای حضور در این نشست، به قاهره دعوت شده ایم.»
صالح مسلم همچنین درباره اختلافات و تنش های سیاسی بین احزاب کُرد سوری و مساله بسته شدن مرز اقلیم کردستان عراق و شمال سوریه به دستور حکومت اقلیم گفت:«ما به عنوان احزاب کُرد عضو هیات عالی کردهای سوریه، دارای اختلافاتی هستیم که بدون شک باید بر سر آنها گفتگوهای مفصلی صورت بگیرد. اما انتظار اولیه ی ما این است که حکومت اقلیم کردستان عراق و شخص رییس اقلیم، نگرش جانبدارانه نداشته باشند و همه ی احزاب کُرد را به یک چشم بنگرند. »
گفتنی است چندی پیش نیروهای نظامی حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) در اقدامی ناگهانی 75 تن از اعضای حزب الپارتی (وابسته به بارزانی) را دستگیر کردند و این اقدام موجب آن شد که مسعود بارزانی دستور انسداد مرز اقلیم و شمال سوریه را صادر کند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:سیاستمداران کُرد سوریه به قاهره می روند , | 13:13 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=