صدور فتواهای دعوت به جنگ و جهاد در سوریه تاسف بار است

 

نوری المالکی:
صدور فتواهای دعوت به جنگ و جهاد در سوریه تاسف بار است
بغداد- نخست وزیر عراق با اظهار تاسف از صدور فتوا و تکفیر دیگران و دعوت به جنگ و جهاد در سوریه تصریح کرد منطقه در معرض بی ثباتی قرار دارد و ما باید همه تلاشهای خود را بر حفظ ثبات منطقه متمرکز و تهدیدهای ناشی از افراط گرایی را دفع کنیم.
 به گزارش کردپرس به نقل از الزمان، مالکی در مراسم موسوم به « یادبود زندانی سیاسی» در بغداد گفت :« متاسفانه شاهدیم که برخی از مقامات بلندپایه فتاوای نامناسبی در خصوص تکفیر دیگران و دعوت به جنگ و رفتن به مبارزه صادر می کنند.»  
درنشستی که «اتحادیه علماء المسلمین» با حضوررهبران سنیها، پنجشنبه در قاهره برگزارکرد، شرکت کنندگان جهاد در سوریه را واجب و حوادث سوریه را جنگ طایفی نظام سوریه بر ضد اسلام توصیف کردند . 
مالکی افزود :« آنها اسرائیل و مشکلات ملت فلسطین را فراموش کرده اند.» 
نخست وزیر عراق خطاب به مئآوی فتوی گفت: «اگر فتوا صادر می کنید چرا بر ضد اسرائیل فتوا نمی دهید ؟ اگر قطع روابط مفید است روابط خود را با اسرائیل قطع کنید.»  
مالکی درباره وقوع جنگ طایفی هشدار داد و افزود : اگر بخواهیم با این فتواها و بادهای گذرا تحت تاثیر قرار بگیریم این مسئله بسیار ناراحت کننده خواهد بود. منطقه در معرض بی ثباتی قرار دارد و تلاش همه برای حفظ آن نیاز است زیرا ما نمی توانیم همه تهدیدهای ناشی از این پدیده جدید را در منطقه دفع کنیم.» 
گفتنی است  به دنبال برگزاری این نشست و صدور این فتواهایی از این قبیل، محمد مرسی رئیس جمهور مصر روابط با دولت سوریه را به صورت کامل قطع کرد که این موضوع واکنشهای مختلفی در داخل جامعه مصر و دیگر کشورها به همراه داشت .  

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:صدور فتواهای دعوت به جنگ و جهاد در سوریه تاسف بار است , | 13:12 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=