واکنش جامعه جهانی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران
 

واکنش جامعه جهانی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران
ایران- با برگزاری انتخابات پرشور 24 خرداد در ایران، بسیاری از کشورها و سازمانهای بین المللی به انتخاب آقای روحانی واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، دبیرکل سازمان ملل در پیامی انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران را به ایشان تبریک گفت.
بان کی مون پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان منتخب مردم و هفتمین رئیس جمهوری ایران، طی پیامی پیروزی وی را تبریک گفت.
در این پیام، بان کی مون از مشارکت گسترده  مردم در انتخابات ابراز خوشنودی کرد.
وی بر همکاری و حمایت سازمان ملل متحد با مسئولین ایرانی در رابطه با مسائل مهم و حساس جهانی بویژه امنیت ایران، تأکید کرد.
همچنین کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران بر پایبندی اتحادیه اروپا به همکاری با دولت جدید ایران برای حل اختلافات اتمی ایران، تأکید کرد.
کاترین اشتون انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران را نشانه اعتماد مردم به وی دانست.
لازم به ذکر است کاخ سفید در همان ساعات اولیه انتخاب حسن روحانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ضمن احترام به نظر ایرانیان از حسن روحانی می خواهیم که از این فرصت به وجود آمده در راستای فراهم ساختن آینده ای بهتر برای مردم ایران بکوشد.
در همین رابطه وزارت خارجه بریتانیا نیز در بیانیه ای از حسن روحانی خواست تا از این فرصت برای حل اختلافات کشور ایران و غرب بهره بجوید.

هچنین لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در صفحه شخصی خود در تویتر ضمن احترام به خواست مردم در راه رسیدن به دموکراسی آمادگی دولت فرانسه را برای آغاز گفتگو با دولت جدید ایران اعلام کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:واکنش جامعه جهانی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران , | 10:7 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=