اختلاف سیاسی نباید بعد مذهبی به خود بگیرد/ جوامع اسلامی نیاز به وحدت دارند
روحانی عربستانی:
اختلاف سیاسی نباید بعد مذهبی به خود بگیرد/ جوامع اسلامی نیاز به وحدت دارند
 
روحانی برجسته عربستانی با هشدار نسبت به فتنه مذهبی، تاكید كرد: اختلاف سیاسی نباید بعد مذهبی به خود بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "حسن صفار" با بیان این مطلب، خاطرنشان كرد:برخی از علمای اسلام در ایجاد اختلافات بین مسلمانان با دشمنان اسلام هم راستا شده اند.

وی افزود: در حالی كه امت اسلامی به حكمت علمای جهان اسلام نیاز داشت آنها با همنوایی با دشمنان باعث شدند مسلمانان با یكدیگر درگیر شوند.

عضو مجمع عمومی مجمع تقریب ایفای نقش علما در ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی را خطری بزرگ برای امت اسلامی و آینده آن توصیف كرد و بیان داشت: جهان اسلام در فضایی آلوده از اظهارات، سخنرانی ها و كنفرانس های تحریك آمیز قرار دارد كه تنها در ایجاد فضای دشمنی و كینه بین فرزندان امت تاثیر دارد.

وی در ادامه گفت: مسئله ای كه برای امت خطرناك تر است این است كه به اختلافات سیاسی، صبغه مذهبی داده شود؛‌ مسائل سیاسی باید در دایره خود محصور شده و به مسائل دینی ورود نكند.

صفار تصریح نمود: جوامع اسلامی نیاز به وحدت دارند و باید تلاش های خود را معطوف اصلاح، توسعه و تغییر كنند؛ اختلافات مذهبی نیرو و توان آنها را كاهش داده و از پیشرفت دور می كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:اختلاف سیاسی نباید بعد مذهبی به خود بگیرد/ جوامع اسلامی نیاز به وحدت دارند, | 9:14 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=