هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان نوعی حرکت در مسیر دشمن است
آیت الله مکارم شیرازی:
هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان نوعی حرکت در مسیر دشمن است
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را حرکت در مسیر دشمن دانست و اظهار داشت: دشمنان با توطئه های مختلف درصددند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار "شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده" رییس اداره مسلمانان قفقاز و آذربایجان،‌ با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان و منطقفه قفقاز، اظهار داشت: در اسلام نسبت به همسایگان و رابطه آنها با یکدیگر سفارش های بسیاری زیادی شده است؛ به گونه ای که در کلام امیرمؤمنان آمده است که پیامبر(ص) آن قدر توصیه کردند که گویی همسایگان نسبت و قرابت خویشاوندی با هم دارند.



وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری کشورهای همسایه در قبال نقشه های دشمنان، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که دشمنان ما بین ما جدایی بیندازند و سوء ظن و سوء تفاهم در میان ما ایجاد کنند.



آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسلمانان هرچند در شرق و غرب عالم از هم جدا باشند، به حکم قرآن برادرند، یادآورشد: قرآن کریم و آیه شریفه «انما المؤمنون اخوة» مؤمنان را برادر خطاب و تاکید می کند که اگر بین برادران مسلمان اختلافی پیدا شد، فورا صلح و صفا و دوستی برقرار کنید.



وی هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را نوعی حرکت در مسیر دشمن دانست و گفت: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف به دنبال این هستند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.



آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در حال حاضر در چندین کشور اسلامی مسلمانان بر اثر تحریکات دشمن به جان هم افتادند و تنها دشمنان از این وضعیت سود می برند؛ بنابراین ما باید از این مسائل و تفرقه ایجاد شده عبرت بگیریم و کاری نکنیم که دشمنان ما خوشحال شوند.



این مرجع تقلید خطاب به شیخ الاسلام پاشازاده گفت: طبق شنیده های ما شما در منطقه قفقاز و آذربایجان صاحب نفوذ هستید و می توانید از این نفوذ و تاثیرگذاری خود در جهت خنثی کردن توطئه دشمنان و حل مشکلات موجود استفاده کنید و یقینا این سفر، سفر دوستی عمیق تر بین ما، آذربایجان و منطقه قفقاز خواهد بود.



آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: جنابعالی با موقعیتی که دارید ترتیبی بدهید تا مردم مسلمان آزاد باشند و مراسم اسلامی شان را انجام دهند؛ چراکه هر چه آزادتر در مراسم اسلامی شان باشند پیوند حکومت و مردم محکم تر می شود.



وی تصریح کرد: من به رییس جمهور آذربایجان پیشنهاد کردم نسبت به مردم آسان بگیرد و بعضی از شخصیت هایی که در زندان هستند را آزاد کند که هم اثرات خوبی در میان مردم آنجا و هم بین همسایگان دارد.



این مرجع تقلید با تاکید بر برقراری ارتباط بیشترعلمای آذربایجان با علمای جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات علمی و فرهنگی، گفت: به هر میزان کوشش کنیم که نگرانی های دو همسایه برطرف و پیوند دوستی محکم تر شود، هم به نفع هر دو کشور و هم به نفع اسلام و مسلمین خواهد بود و امیدوارم این قبیل ارتباط ها بیش از پیش باشد.



وی در پایان یادآور شد: ما از قدیم الایام با ترک ها رابطه خوبی داشتیم و الان هم رابطه زیادی داریم و آنان را افرادی غیور شجاع و پرمحبت می دانیم .



در ابتدای این دیدار شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، گزارشی از وضعیت مسلمانان منطقه قفقاز و آذربایجان ارائه داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان نوعی حرکت در مسیر دشمن است, | 21:2 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=