علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در سنندج اهانت به ساحت مقدس” حجر بن عدی” صحابه پیامبر را محکوم کر
 
علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در سنندج اهانت به ساحت مقدس” حجر بن عدی” صحابه پیامبر را محکوم کردند

علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم کردستان در اجتماعی اعتراض آمیز اهانت به ساحت مقدس “حجر بن عدی” صحابه گرامی رسول الله(ص) و مقدسات مسلمانان را در کشور سوریه محکوم کردند.


 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ظهر امروزعلما، روحانیون و اقشار مختلف مردم کردستان طی اجتماعی اعتراض آمیز در امام زاده پیرعمر سنندج، اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس مرقد مطهر” حجر بن
عدی” صحابه گرامی پیامبر توسط ارتش آزاد سوریه را محکوم کردند.

در این اجتماع اعتراض آمیز مردم متدین کردستان بر مجازات عاملان این جنایت ضدبشری تأکید کردند و خواستار شکستن سکوت جوامع بین المللی و علمای بزرگ اسلامی در این خصوص شدند.

عبدالسلام کریمی از علمای برجسته اهل سنت کردستان در این اجتماع مردمی اظهار داشت: بهایت و وهابیت همواره دشمن اسلام بوده و برای خدشه دار کردن صفوف به هم پیوسته مسلمانان تلاش کرده اند و برای آنان شیعه و سنی و مقدسات اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

وی افزود: آنان مزدوران حلقه به گوش استکبار و صهیونیسم جهانی بوده وعملکرد ضد اسلامیشان در کشورهای مختلف دنیا به ویژه افغانستان، سوریه و عراق برای همگان نمایان است.

کریمی خاطر نشان کرد: این نخستین باری نیست که عوامل و مزدوران وهابی و بهایی به نام اسلام به جنگ با مقدسات اسلامی آمده اند  لذا باید مسلمان از مذاهب مختلف اسلامی با هوشیاری و بصیرتی روزافزون در برابر این توطئه ها ایستادگی کرده و اجازه تکرار چنین حرکات شنیعی را به آنان ندهند.

این عالم برجسته اهل سنت کردستانی خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند که با این حرکات شنیع نمی‌توانند موج بیداری اسلامی و روحیه ضداستکباری مسلمانان را کم‌رنگ کرده و در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند چرا که همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی می‌دانند که آشوبگران در سوریه مسلمان نبوده و سربازان و مزدوران استکبار وصهیونیسم جهانی هستند.

وی افزود: تمام مذاهب اسلامی نبش قبر را حرام دانسته و این عمل را به شدت محکوم می‌کنند اما باید گفت که ارتش به اصطلاح آزاد سوریه همان روند ضداسلامی طالبان در کشور افغانستان را پیگیری نموده و با حمایت کشورهای غربی به جنگ با مقدسات اسلامی آمده است و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی نمی‌ کند.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات مسئول دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در استان کردستان نیز در این مراسم  بر حفظ وحدت و یکپارچگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی در این خصوص تأکید کرد و افزود: مردم کردستان همواره محب اهل بیت(ع) و بزرگان دینی بوده اند و حضور گسترده آنان در این اجتماع دشمن شکن نشان از انزجار بالایشان نسبت به این حرکت شنیع است.

در ادامه این تجمع اعتراضی نیز تنی چند از علما و روحانیون برجسته اهل سنت کردستان مباحثی را پیرامون محکومیت این حرکت شنیع بیان کردند و مردم اهل سنت سنندج با تکبیر و شعارهای ضداستکباری این حرکت شنیع را محکوم کردند و خواستار مجازات سریع عاملان این جنایت شدند.

گفتنی است، چند روز پیش عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به “ارتش آزاد سوریه” در شنیع‌ترین اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعالیت‌های فرقه‌ای در سوریه، با حمله به مرقد مطهر “حُجر بن عدی” و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی جلیل القدر، پیکر تازه و آغشته به خون او را بیرون کشیده و با خود به سرقت بردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=