مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:عمل به سیره بزرگان دینی اختلاف ها و تفرقه ها را از بین می برد

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:عمل به سیره بزرگان دینی اختلاف ها و تفرقه ها را از بین می برد
 

DSC02332

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، خواستار توجه بیش از پیش علما و روحانیان اهل سنت و اهل تشیع در خصوص عمل به سیره بزرگان اسلام و مبانی وحدت بخش در جامعه اسلامی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، مولوی اسحاق مدنی، مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت ظهر امروز در مراسم اربعین شهید علامه سعید رمضان البوتی مفتی اعظم فقه شافعی سوریه که با حضور علما و روحانیون برجسته اهل سنت و اهل تشیع کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: عزت و اقتدار جامعه اسلامی در گرو اتحاد و همبستگی بین اقوام و مذاهب اسلامی است و باید همواره با تمام توان برای حفظ این نعمت بزرگ الهی تلاش کنیم.
وی افزود: تداوم پیروزی و اقتدار امت اسلامی در گرو اصلاح اختلاف بین شیعه و سنی است و اگر اختلاف و تفرقه بین دو گروه شیعه و سنی از بین رفته و این اختلافات اصلاح شود مسلما شاهد اقتدار و عزت روزافزون مسلمانان در عرصه های جهانی خواهیم بود.
مولوی اسحاق مدنی تصریح کرد: آنچه امروز اسلام با آن شناخته می شود دو گروه شیعه و سنی و پیروان این دو مذهب بوده و اگر این دو گروه اختلافات خود را کنار گذاشته و از دستورات دین مبین اسلام پیروی کنند و از سیره و سلوک ائمه معصومین(ع) بهره ببرند پیروزی اسلام قطعی است.
وی خاطر نشان کرد: ما در اسلام حوادث تلخ زیادی داشتیم و در طول تاریخ بزرگان، علما و شخصیت های علمی فروانی را داریم که بدست مسلمانان شهید شده اند و در عصر حاضر نیز اینگونه اتفافات بوده و نمونه بارز آن شهید مطهری است که به دست یک فردی که خود را مسلمان می دانست به شهادت رسید.
مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت تصریح کرد: شهید رمضان البوطی نیز بدست یک فرد به اصطلاح مسلمان که شاید از علم ایشان بهره مند شده و بارها از آثار وی نیز استفاده کرده باشد به درجه رفیع شهادت نائل آمده لذا باید با بصیرت و هوشیاری همه جانبه در برابر توطئه های استکبار جهانی که به دنبال تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان و انحراف فکری آنان است ایستادگی نماییم.
مولوی اسحاق مدنی خاطر نشان کرد: اگر برداشت ما از اسلام به گونه ای باشد که تاکنون بوده هیچ موقع به نتیجه نمی رسیم و زمینه برای اختلاف افکنی دشمنان بیش از پیش می شود لذا تنها راه پیروزی اسلام این است که چه شیعه و چه سنی به بزرگانی که به آنان اعتقاد دارند برگردند و از سیره و سلوک آن بزرگان در مسیر تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی گام بردارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:عمل به سیره بزرگان دینی اختلاف ها و تفرقه ها را از بین می برد, | 16:16 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=