عمل به سیره بزرگان دینی تنها راه عملی کردن وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است
مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:
عمل به سیره بزرگان دینی تنها راه عملی کردن وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است
 
مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت خواستار توجه بیش از پیش علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم در خصوص عمل به سیره بزرگان اسلام و مبانی وحدت بخش در جامعه اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، "مولوی اسحاق مدنی" در مراسم یادبود شهید علامه سعید رمضان البوتی مفتی اعظم فقه شافعی سوریه که با حضور علما و روحانیون برجسته اهل سنت و اهل تشیع کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تداوم پیروزی و اقتدار امت اسلامی در گرو اصلاح اختلاف بین شیعه و سنی است. 

وی افزود: اگر اختلاف و تفرقه بین دو گروه شیعه و سنی از بین رفته و این اختلافات اصلاح شود مسلما شاهد اقتدار و عزت روزافزون مسلمانان در عرصه های جهانی خواهیم بود. 

مولوی اسحاق مدنی تصریح کرد: آنچه امروز اسلام با آن شناخته می شود دو گروه شیعه و سنی و پیروان این دو مذهب بوده و اگر این دو گروه اختلافات خود را کنار گذاشته و از دستورات دین مبین اسلام پیروی کنند و از سیره و سلوک ائمه معصومین(ع) بهره ببرند پیروزی اسلام قطعی است. 

وی اظهار داشت: ازهمان ابتدا اختلاف بین این دو گروه وجود داشته و یقینا امروز نیز این اختلاف در مباحث مختلف وجود دارد لذا باید با مدیریت صحیح و بررسی نقاط اختلافی راه صحیح رفع این اختلافات را پیدا کنیم و در مسیر تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی بکوشیم. 

وی در ادامه اظهار کرد: ما در اسلام حوادث تلخ زیادی داشتیم و در طول تاریخ بزرگان،علما و شخصیت های علمی فروانی را داریم که بدست مسلمانان شهید شده اند و در عصر حاضر نیز اینگونه اتفاقات بوده و نمونه بارز آن شهید مطهری است که بدست یک فرد به اصطلاح مسلمان به شهادت رسید. 

 

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت تصریح کرد: شهید رمضان البوطی نیز بدست یک فرد به اصطلاح مسلمان که شاید از علم ایشان بهره مند شده و بارها از آثار وی نیز استفاده کرده باشد به درجه رفیع شهادت نائل آمده لذا باید با بصیرت و هوشیاری همه جانبه در برابر توطئه های استکبار جهانی که به دنبال تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان و انحراف فکری آنان است ایستادگی نماییم.

گزارش تصویری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:عمل به سیره بزرگان دینی تنها راه عملی کردن وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است, | 15:53 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=