بحث تقریب باید در حوزه علمیه نهادینه شود
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی:
بحث تقریب باید در حوزه علمیه نهادینه شود
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: متاسفانه امروزه قشری گری و جمود فکری بر بخشی از جوامع اسلامی حاکم است که نیازمند دمیده شدن روح خرد می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین مختاری، شب گذشته، در نشست شورای تقریبی مراکز حوزوی با موضوع "ماموریت ها؛ چالش و فرصت ها" که در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد، با اشاره به این که اسلام از دو جبهه مورد هجمه واقع شده است، گفت: متاسفانه امروزه قشری گری و جمود فکری بر بخشی از جوامع اسلامی حاکم است که نیازمند دمیده شدن روح خرد می باشد، از سوی دیگر دشمنان نیز با نظام فکری اسلام مخالف هستند؛ به طوری که رخنه و شکافی که در جوامع اسلامی ایجاد شد است نتیجه دشمنی های استکبار جهانی با اسلام است .

وی ادامه داد: احساس خطر نفوذ تفکر وهابیت در نسل جوان، مسئله ای است که با آن روبرو هستیم؛ دشمنان در این جهت برای سرکوبی اسلام با سرمایه های مادی و معنوی دست بکار شده است .

رییس پژوهشگاه با بیان اینکه سران وهابیت در کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکای لاتین و بخشی هم در کشور های آسیایی فعالیت گسترده دارند، افزود: مجلات مختلفی از سوی سعودی ها و قطر روانه جامعه می شود و جوانان نیز گرفتار این تفکرات می شوند؛ البته کسانی هم که تحت تاثیر تفکرات اهل بیت(ع) قرار می گیرند، کم نیستند .

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به این که بحث تقریب باید در حوزه علمیه نهادینه شود، ابراز داشت: باید این کار به صورت پایه ای پیگیری شود تا بتوانیم در آینده تحولی را ایجاد کنیم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:بحث تقریب باید در حوزه علمیه نهادینه شود, | 17:33 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=