فتواهای تكفیری هیچ ارتباطی با سنت رسول الله(ص) ندارد
رئیس هیات علمای جبل عامل لبنان:
فتواهای تكفیری هیچ ارتباطی با سنت رسول الله(ص) ندارد
 
رئیس هیات علمای جبل عامل لبنان با انتقاد از فتواهای تكفیری كه ریختن خون مسلمان را حلال می داند، تاكید كرد: این گونه فتواها هیچ ارتباطی با سنت رسول الله(ص) ندارد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "عفیف نابلسی" با گمراه كننده" توصیف كردن فتواهایی كه از سوی برخی عالم نماها در جهان اسلام صادر می شود، اظهار داشت: این گونه فتواها بدترین نوع از سوء استفاده از دین است.

وی افزود: وقتی به واقعیت موجود در جهان اسلام می نگریم شاهد فاجعه بزرگی هتسم كه تكه تكه شدن امت اسلامی و درگیری های داخلی را به همراه داشته است.

این عالم لبنانی در ادامه با اشاره به اقدامات تروریستی در برخی كشورهای اسلامی، خاطرنشان كرد: عملیات تروریستی كه از سوی گروههای تكفیری كه بعضا با القاعده در ارتباط هستند، بسیاری از افراد بی گناه شامل زن و مرد و كودك را در كشورهایی مثل عراق، سوریه و پاكستان را به كام مرگ می كشاند.

وی تاكید كرد: این گونه اقدامات هیچ گونه ارتباطی با سلف صالح از صحابه، تابعین و هیچ نسبتی با سنت رسول اكرم(ص) ندارد و نمایانگر توحش، عقب افتادگی و غلبه غریزه خونریزی و تعصب بر حكمت و عقل است.

شیخ نابلسی همچنین فتوای تخریب مساجد و قبور اولیاء و قتل ائمه مساجد را محكوم كرد و گفت: این اقدامات با نام "جهاد" صورت می گیرد؛ كجاست فتواهای وحدت آفرین و تقریب گرا در جهان اسلام؟ كجاست فتواهای كه جلوی ریختن خون مسلمان را بگیرد و مسلمانان را به گفتگو و یكپارچگی دعوت كند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:فتواهای تكفیری هیچ ارتباطی با سنت رسول الله(ص) ندارد, | 17:30 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=