زلزله ایران در پاکستان، هند و کشورهای عربی احساس شد

زلزله ایران در پاکستان، هند و کشورهای عربی احساس شد

تهران- گزارشها حاکی از آن است که زلزله قدرتمند روز سه شنبه استان سیستان و بلوچستان، شهرهای مختلف پاکستان، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس حساس شده است.

 

کانون زلزله 7/7ریشتری در 25 کلیومتری شهر ˈگشتˈ و 65 کیلومتری مرکز شهر سراوان بوده است.

از آنجایی که این زمین لرزه در اعماق پایین زمین بوقوع پیوست، تخریب و تلفات کمی داشت.

سازمان زمین شناسی و لرزه نگاری پاکستان گزارش داد : زمین لرزه ای امروز به قدرت پنج و چهار دهم ( 5.4) ریشتر مناطقی از پاکستان در جنوب غربی این کشور هم مرز با ایران را لرزاند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، سازمان زمین شناسی پاکستان با اشاره به اینکه کانون این زلزله در منطقه ای در جنوب شرقی ایران با قدرتی بیش از هفت و نیم ریشتر بوده، افزود: این زمین لرزه در مناطقی از کشورهای پاکستان، هند، امارات متحده عربی نیز احساس شد.

این زمین لرزه در شهرهای کویته، کراچی، مولتان، لاهور، حیدرآباد، بدین، اسلام آباد، راولپندی و دیگر مناطق پاکستان نیز محسوس بوده است.

این زلزله همچنین بخش هایی از پاکستان از جمله شهر اسلام آباد و کراچی را لرزاند.

با این حال این زلزله در تهران احساس نشد.

گزارش خبرنگار ایرنا از دهلی نو نیز حاکی است زمین لرزه ای به بزرگی 5.3(پنج و سه دهم) درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شمال هند از جمله دهلی نو پایتخت این کشور را تکان داد.

شماری از مردم دهلی نو سراسیمه از خانه های خود بیرون آمدند و به مناطق امن پناه بردند.

این زمین لرزه در شمال هند از جمله دهلی و چندیگر، مرکز ایالت های پنجاب و هاریانا احساس شده اما تا کنون گزارشی از وجود خسارت، دریافت نشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:زلزله ایران در پاکستان, هند و کشورهای عربی احساس شد, | 10:56 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=