طی سخنرانی در اجلاس سران عرب در دوحه؛ معاذ الخطیب: به حقوق کُردهای سوریه احترام می گذاریم
طی سخنرانی در اجلاس سران عرب در دوحه؛
معاذ الخطیب: به حقوق کُردهای سوریه احترام می گذاریم
دوحه، قطر- رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در اجلاس سران عرب که امروز در دوحه آغاز بکار کرد گفت: در سوریه به حقوق همه اقلیت ها از جمله کُردها و مسیحیان و علویان احترام می گذاریم.
به گزارش کردپرس، معاذالخطیب در بیست و چهارمین اجلاس سران عرب در دوحه قطر که اظهارات وی به صورت زنده از شبکه العربیه پخش می شد با اذعان به عدم اقبال عمومی در سوریه از گروههای اپوزسیون آن را نتیجه جریانات سیاسی نزدیک به دولت دانست و گفت: برخی جریان ها تلاش می کنند از راههای مختلف انقلاب مردم سوریه را مخدوش و مردم را نسبت به آن بدبین کنند که یکی از آنها مسئله اقلیت ها است اما نمی دانند که رژیم سوریه چگونه با آنها برخورد می کند.
اظهارات الخطیب در شرایطی بیان می شود که پیشتر خود وی، و بارها نیز برهان غلیون رئیس اسبق شورای ملی و اغلب جریانات افراطی در جبهه اپوزسیون تاکنون حقوق کردها را به رسمیت نشناخته و بحث در این باره را به آینده و بعد از سقوط بشار اسد موکول کرده اند.
وی همچنین افزود: همه ما به غسان هیتو به عنوان نخست وزیر دولت موقت با دیده احترام می نگریم و به ایشان اعتماد داریم.
الخطیب همچنین گفت: برادران علوی ما در سوریه اکنون به این واقعیت پی برده اند که جنگ میان حق و باطل است، از این رو برگ برنده طایفه گری را که رژیم سوریه روی آن حساب می کند از خود دور کرده اند.
وی افزود: از وزیر امور خارجه وقت آمریکا درخواست کرده که قلمرو نصب سامانه موشکی پاتریوت شمال سوریه را نیز در برگیرد تا منطقه ای امن برای آوارگان سوری ایجاد شود و وزیر امور خارجه آمریکا نیز قول داد که این موضوع را بررسی خواهد کرد.
معاذ الخطیب از آمریکا و سایر کشورهائی که به مردم سوریه کمک مالی کرده اند قدردانی کرد .
وی از اقلیم کردستان عراق نیز به خاطر پناه دادن به آوارگان سوری قدردانی کرد و گفت: ما خواهان آن هستیم که کرسی سوریه در سازمان ملل و دیگر سازمانهای جهانی هم به ائتلاف واگذار شود.
خطیب، در پایان گفت: سرنوشت مردم سوریه باید بدست خودشان رقم بخورد نه قدرت های خارجی.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:طی سخنرانی در اجلاس سران عرب در دوحه؛ معاذ الخطیب: به حقوق کُردهای سوریه احترام می گذاریم , | 20:24 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=