اوجالان خواستار حضور بشیکچی در هیات میانجی صلح

اوجالان خواستار حضور بشیکچی در هیات میانجی صلح
آنکارا، ترکیه – عادل کورت نماینده حکاری از تاکید اوجالان بر حضور 4 نفر از چهره های سرشناس ترکیه در هیات میانجی صلح خبر داد.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه وطن ترکیه، اختلاف نظر بین قندیل و آنکارا در خصوص چگونگی عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک همچنان ادامه دارد. سران پ.ک.ک در کوهستان قندیل بر این باورند که باید عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک از خاک ترکیه تحت نظارت کمیسیون رسمی مجلس ملی ترکیه باشد اما دولت اعلام کرده که نیازی به نظارت مجلس نیست و یک هیات غیردولتی مرکب از چند تیم 7 نفره از فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترکیه می تواند به عنوان میانجی بین پ.ک.ک و دولت، مقطع عقب نشینی نیروها و خلع سلاح را پیروزمندانه به پایان برساند.
در همین حال عادل کورت نماینده حکاری و از اعضای حزب صلح و دموکراسی به روزنامه وطن گفت:« اوجالان از زندان ایمرالی در خصوص این موضوع اظهار نظر کرده و به نام 4 نفر اشاره کرده است. وی تاکید ویژه ای بر نام اسماعیل بشیکچی جامعه شناس و روشنفکر مشهور ترکیه کرده و خواستار آن شده که مهم ترین نقش در این مقطع بر عهده او باشد. در عین حال عثمان کاوالا سرمایه دار بزرگ و فعال اقتصادی مشهور ترکیه، پروفسور مدحت سنجار جامعه شناس کُرد – عرب و خانم امید بوینر رییس سابق اتحادیه کارآفرینان و فعالان اقتصادی، از دیگر اسامی مورد اشاره اوجالان است.»
کورت همچنین از این موضوع خبر داد که حزب صلح و دموکراسی به شکل غیررسمی به نمایندگان حکومت ترکیه اعلام کرده که باید نمایندگانی از علویان و ارامنه نیز در هیات نظارت بر صلح و عقب نشینی حضور داشته باشند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب: اوجالان خواستار حضور بشیکچی در هیات میانجی صلح , | 20:20 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=