پیکر روحانی کرد سوری در جوار مرقد صلاح الدین ایوبی دفن شد

پیکر روحانی کرد سوری در جوار مرقد صلاح الدین ایوبی دفن شد
دمشق، سوریه ــ پیکر روحانی کردتبار سوری شیخ سعید رمضان البوطی دیروز در جوار مرقد سلطان صلاح الدین ایوبی فرمانده کردتبار سپاه اسلام در جنگ با صلیبیون و موسس دولت ایوبیان در مصر و شام، در دمشق به خاک سپرده شد.
به گزارش کردپرس، مراسم تشییع جنازه شیخ محمد سعید رمضان البوطی روحانی برجسته اهل سنت سوری و رئیس اتحادیه علمای بلاد الشام که پنجشنبه در عملیاتی تروریستی توسط گروههای ناشناس سوری کشته شد دیروز یکشنبه با حضور هزاران نفر از مردم سوریه در مسجد اموی دمشق برگزار شد.
براساس اعلام تلویزیون سوریه، شخصیت های مختلف دولتی و دینی، وزرای دولت و نمایندگان مجلس سوریه و نیز بعضی از سفرای خارجی از جمله سفیر ایران در دمشق در مراسم تشییع این عالم برجسته حضور داشته اند.
شیخ البوطی روز پنجشنبه گذشته در مسجد الایمان دمشق در حالیکه مشغول تدریس به طلاب و دانشجویان بود هدف حمله تروریستی گروههای ناشناس قرار گرفت و به همراه نوه اش و 42 تن از مردم جان باخت. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ترور این روحانی کردتبار سوری را بر عهده نگرفته است.
شیخ البوطی 83 ساله که به زبانهای کردی، عربی، ترکی و انگلیسی تسلط داشت، با وجودی که برخی سوریها و اعراب با مواضع سیاسی وی به سبب حمایت از نظام سوریه اختلاف نظر داشتند، اما مورد احترام اکثر سوریها قرار داشت. 
محمد توفیق البوطی پسر شیخ البوطی بر جنازه او نماز خواند.
به نوشته پایگاه خبری" سبه ی"، شیخ البوطی از جمله علمای مطرح در سوریه بود و در کنار خدمات شایانی که به اسلام کرد در سال 1957 هجری قمری رمان مشهور کُردی" مه موزین" نوشته احمدخانی را به عربی برگرداند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب: پیکر روحانی کرد سوری در جوار مرقد صلاح الدین ایوبی دفن شد , | 19:41 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=