دوره فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی برگزار شود
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:
دوره فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، خواستار برگزای کلاس فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی در این استان شد.



 

آیت الله "سید کاظم نورمفیدی"، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در جلسه مدیران مدارس علمیه استان که به میزبانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، با اشاره به مسأله وحدت میان امت اسلامی، اظهار داشت: وحدت از مسائل بنیادی است که باید توجه ویژه به آن داشت؛ چراکه طلابی که در مدارس علمیه تربیت می شوند، در آینده وارد جامعه شده و باید به این مسائل شناخت کافی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به این که بزرگان و مراجع عظام تقلید بر روی مسأله وحدت تأکید ویژه دارند، ابراز داشت: امروزه با واقعیتی روبرو هستیم که اکثریت دنیای اسلام را اهل سنت تشکیل داده و شیعیان در اقلیت هستند و باید با این موضوع به صورت عقلایی برخورد کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه گلستان افزود: میان شیعه و سنی اختلافات عقیدتی، تاریخی، کلامی و حدیثی وجود دارد و باید با استدلال با آن برخورد کرد، پیشنهاد ما هم اندیشی بزرگان شیعه و اهل تسنن در یک نشست علمی و بین المللی است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان و مرکز بزرگ اسلامی، دوره فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی برگزار شود تا دو طرف با استدلال و مبانی یکدیگر آشنایی پیدا کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان اسلام همه توان خود را برای تفرقه افکنی میان امت اسلامی به کار گرفته اند، ادامه داد: وحدت و همدلی تنها را خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

امام جمعه گرگان با بیان این که دشمن از اختلاف میان شیعه و سنی خوشحال است، ادامه داد: هر گونه اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی سودی به حال مسلمانان نخواهد داشت و تنها زمینه تحقق اهداف شوم دشمنان را فراهم خواهد کرد.
 
مسؤول حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در ادامه با اشاره به جایگاه حقوقی مدیران مدارس علمیه تصریح کرد: مدیران حوزه باید با جایگاه خود آشنایی کامل داشته و وظایف خود را به خوبی اجرا کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که طلاب و روحانیان رهبران جامعه هستند، بیان داشت: مدیران، رهبرپرور بوده و باید با تربیت درست، رهبران خوبی تحویل جامعه دهند و در این راه باید از خداوند متعال استمداد طلبیده و در حد توان تلاش کنیم.

خبرگزاري رسا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 3 فروردين 1392برچسب:دوره فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی برگزار شود, | 19:15 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=