دیدار حجت الاسلام قرائتی با علمای اهل سنت و اهل تشیع کردستان
 
دیدار حجت الاسلام قرائتی با علمای اهل سنت و اهل تشیع کردستان

حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع طلاب وروحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستانی برتوجه بیش ازقرائتی پیش روحانیون در خصوص بهره مندی از شیوه های نوین و کارآمد در حوزه ارشاد و تبلیغ تأکید کرد.



 

 حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع طلاب و روحانیون استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: بهره مندی از شیوه های نوین آموزشی و پرهیز از فعالیت های بی پایه و اساس در خصوص ترویج آموزه های قرآنی و مبانی دینی از جمله نیازهای کنونی جامعه اسلامی برای حرکت روبه جلو بوده و باید همواره این مهم مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: طلاب در دنیای امروزی با توجه به سرعت انتقال اطلاعات مسئول هستند و باید برای انجام درست مسئولیتشان نسبت به علوم مختلف آگاهی کافی داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطر نشان کرد: تفسیر قرآن همانند بنایی است که هر چه پیش می ‌رود، روند ساختمان تکامل بیشتری می‌ یابد، لذا توجه به علم تفسیر ذهن انسان را بازتر می ‌کند و این مهم نیازمند به روز رسانی تفسیر آیات الهی است.

حجت الاسلام قرائتی افزود: بسیج همگانی در خصوص عمران و آبادانی مساجد و تقویت مراکز دینی و بنیه علمی روحانیون و علمای دینی از جمله نیازهایی است که باید با دقت و تأملی حداکثری به آن ها پرداخته شود.وی اظهار داشت: طلاب نباید برای نمره و مدرک درس بخواند، بلکه باید خالصانه و تنها برای انجام رسالت و وظیفه تلاش نموده و در بحث ارشاد نیز قبل از همه از خود و اطرافیان نزدیکشان شروع کنند تا سخنانشان بر اطرافیان دور نیز اثر گذار باشد.

رئیس ستا اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود بر توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان کردستان برای گسترش فعالیت های قرآنی و ایجاد مدارس علوم دینی تأکید کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان نیز در این مراسم از سازماندهی بیش از 6هزار روحانی و طلبه اهل سنت در استان کردستان و مهیا بودن تمامی امکانات استان برای ترویج هرچه بیشتر فعالیت های قرآنی در استان خبرداد.

وی افزود: وجود بیش از 2هزار و 800 مسجد و مکان متبرکه در استان کردستان و فعالیت روحانیون تلاشگر این استان ظرفیت ‌های ارزشمندی را برای تبلیغ دین و تقویت و توسعه وحدت در این استان فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد : توسعه و ارتقا سطح مدارس علوم دینی در شهرستان ‌های مختلف استان، راه اندازی مدرسه سفیران ویژه برادران و خواهران در سنندج، توسعه حوزه‌ های رسمی ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و به کارگیری تعداد از روحانیون در ادارات و مراکز آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در راستای تقویت فرهنگ دینی در استان طی چند سال اخیر بوده است.

حجت الاسلام شاهرودی اظهار داشت: ظرفیت انجام کارهای فرهنگی به ویژه در حوزه دینی با توجه به فرهنگی بودن مردم در استان کردستان کاملا مهیا است و همواره رمدم ولایت مدار این استان از مذاهب مختلف اسلامی رد کمال وحدت و انسجام برای تعالی روزافزون ایران اسلامی گام برداشته و به عینه می توان گفت که کردستان نمونه عینی وحدت و تقریب بین مذاهب در کشور است

پايگاه اطلاع رساني مرکز بزرگ اسلامي غرب کشور


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:دیدار حجت الاسلام قرائتی با علمای اهل سنت و اهل تشیع کردستان, | 13:47 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=