پشت پرده حوادث تروریستی پاکستان ایجاد اختلاف شیعه و سنی است



رهبر شیعیان پاکستان درگفت‎وگو با رسا:
پشت پرده حوادث تروریستی پاکستان ایجاد اختلاف شیعه و سنی است

رهبر شیعیان پاکستان با محکومیت حادثه تررستی کویته پاکستان گفت: پس از حادثه تروریستی کویته دشمن به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی است که باید گفت در این اتفاق مواضع همه مسلمانان همسو است.




حجت الاسلام سید ساجد نقوی رهبر شیعیان پاکستان ، با محکومیت حادثه تروریستی شهر کویته پاکستان گفت: دولت و پلیس پاکستان در شناسائی عاملان این حادثه ناکام مانده اند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعف دولت پاکستان در پیگیری عاملان حوادث تروریستی در این کشور اظهار داشت: چندین سال است که مردم بی گناه این کشور به دست تروریست‎ها قتل عام می‎شوند ولی تاکنون دولت نتوانسته حوادث را مهار کند.

رییس مجمع اتحاد ملی پاکستان گفت: متاسفانه هنوز کسی در دستگاههای امنیتی درباره عوامل و پشت پرده های این جنایات سخنی نگفته است و ما نمی دانیم که این بمب گذاری ریشه در کجا دارد و چه کسانی امکانات آن را فراهم می کنند. اما آنچه بدیهی است عاملان این گونه حوادث کسانی هستند که در آینده پرده از چهره کثیفشان برداشته می شود.

وی تاکید کرد: ما از دولت پاکستان می خواهیم که هرچه زودتر عاملان کشتار روز گذشته را دستگیر و پس از شکستن زنجیره های فعالشان در داخل کشور به کیفر اعمال زشتشان برساند.

حجت الاسلام سید ساجد نقوی گفت: شواهد حادثه تروریستی کویته نشان می دهد که عوامل این بمب گذاری ها کاملا آموزش دیده بودند و پیداست که با کار فشرده اطلاعاتی می توان آنها را دستگیر کرد.


رییس مجمع اتحاد ملی پاکستان با اشاره به نقشه دشمن مبنی بر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی بیان داشت: این حادثه هیچ ربطی به شیعه و سنی ندارد. مواضع شیعیان با اهل تسنن در این حادثه یکی است و تاکنون جلسات متعددی با یکدیگر برای اتخاذ تصمیمی منطقی برای مبارزه به عوامل ترورها داشته ایم.


وی اظهار داشت: وظیفه همه مسلمانان پاکستان این است که آرامش خود را حفظ کرده و در شناسایی عوامل حرکت تروریستی کویته به ماموران امنیتی کمک کنند. باید مراقب بود که در این برهه حساس با حرکات نسنجیده به دشمن کمک نکرد و اتحاد را در تمام سطوح حفظ کرد.


گفتنی است حمله تروریستی روز گذشته طالبان وھابی به منطقه شیعه نشین شهر کویته پاکستان 80 کشته و 180 زخمی به جای گذاشت که حال بعضی از زخمی ھا وخیم گزارش می‎شود. تشییع جنازه شهدای کویته فردا برگزار می شود و امروز نیز در ایالت بلوچستان به احترام شهدای حادثه تروریستی روز گذشته پرچم پاکستان پایین کشیده شد.


پايگاه اطلاع رساني مرکز بزرگ اسلامي غرب کشور 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:پشت پرده حوادث تروریستی پاکستان ایجاد اختلاف شیعه و سنی است, | 17:25 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=