کنگره ملی پیامبر اعظم(ص) در شهرستان سقز برگزار شد

کنگره ملی پیامبر اعظم(ص) در شهرستان سقز برگزار شد
سقز- کنگره ملی پیامبر اعظم (ص) با حضور حجه الاسلام شاهرودی نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، حجه الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، نمایندگان سقز و بانه در مجلس و مسئولان شهرستان در سقز برگزار شد.

به گزارش کردپرس،نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کردستان با تقدیر ویژه از دست اندرکاران برگزاری این کنگره، با اشاره به رسالت 124000 پیغمبر از جانب خداوند متعال برای هدایت مردم و ارتقای جنبه های مادی و معنوی زندگی آنان، گفت: تبلیغ شریعت، مدیریت، حکومت و برنامه الهی برای ارتقای زندگی انسان ها و تشکیل حکومت دینی با بعثت پیامبر اعظم اسلام(ص) تکمیل و دین مبین اسلام بر تمامی ادیان و مکاتب تسلط یافت.

حاج آقا شاهرودی با برشمردن ویژگی ها و رفتار حسنه پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان ساخت: پیامبر(ص) مایه رحمت و برکت برای همه مسلمانان و اسوه حسنه رفتاری بود که نسبت به مسلمانان رحمان و مهربان و نسبت به کفار، عزتمند و قاطع بود.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان افزود: عزت مسلمانان و جهان اسلام ناشی از عزت حضرت رسول اکرم(ص) است و ادامه راه ایشان تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی می باشد.

حاج آقا شاهرودی با اشاره به موج بیداری اسلامی اخیر در خاورمیانه و افریقا افزود: وظیفه ما ترویج مبانی دین مبین اسلام و نجات مستضعفین از سلطه مستکبرین است، بیداری اسلامی آغازگر بیداری جهانی و احیاگر معنویت و کرامت انسانی است و در این شرایط اتحاد و همدلی مسلمانان نقش موثری در پیشبرد این پروسه عظیم خواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان با اشاره به نقش تاریخی ایرانیان در گسترش دین اسلام و تقویت مبانی فکری و فرهنگی آن، افزود: امروزه وحدت مذهبی و ملی ایران الگویی برای سایر کشورهاست و ایران تنها کشوری است که احکام و قوانین آن براساس شرع مقدس اسلام می باشد و امنیت حاکم در کشور ناشی از این وحدت، همدلی و حاکم شدن قوانین الهی است، بنابراین رمز پیروزی و پیشرفت در آینده نیز بر مبنای اتحاد، برادری، چنگ زدن به ریسمان محکم الهی و پرهیز از تفرقه است.

حاج آقا شاهرودی در ادامه همچنین از اعطای مدرک رسمی به طلاب و روحانیون اهل سنت خبر داد و گفت: این مسئله در اشتغال، ارتقای سطح تحصیلی و استفاده از توانمندی روحانیون در امورات مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی موثر خواهد بود

سپس نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان مبنی بر فرهنگی بودن کردستان گفت: سقز بیشترین سهم در فرهنگی بودن کردستان داشته و روحانیون و علما نیز پرچمدار مسائل فرهنگی و بسط دین مبین اسلام در منطقه بوده اند

مهندس محسن بیگلری با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت و مهربانی است، گفت: پیروی از دستورات دین مبین اسلام و الگوهای رفتاری پیامبر اعظم (ص)، تقویت وحدت و همدلی موجود در جامعه، موجب سرافرازی و پیشرفت جامعه اسلامی شده و وظیفه همه تقویت این روند است

نماینده سقز و بانه با اشاره به پخش اذان محمدی اهل سنت از رسانه های استانی در سفر مقام معظم رهبری و همچنین حرام دانستن توهین به حضرت عایشه همسر پیامبر(ص) از دیدگاه ایشان، افزود: این مسئله عین وحدت بوده و پیروی از ان بر همگان واجب است و همگی باید برای استقرار همدلی، پیشرفت و وحدت در جامعه تلاش نمایند

وی از همه مسئولین از جمله حاج آقا شاهرودی خواست مساعدت و توجه ویژه ای جهت توسعه سقز و جبران نارسایی های آن بنمایند

ماموستا حسین زاده امام جمعه شهرستان سقز نیزبا تقدیر از برگزارکنندگان کنگره گفت: برگزاری کنگره پیامبر اعظم (ص) در شهر سه هزارساله سقز پیوند و آغاز باعظمتی است که قطعاً مایه خیر و برکت برای مردمان این دیار می شود.

کنگره پیامبر اعظم شهرستان سقز با محورهای بررسی جایگاه وقف، مشورت، مدیریت، خانواده، تعلیم و تربیت، سجایای اخلاقی، رسیدگی به وضعیت محرومان و ایتام، جایگاه مسجد، رفتار با کرودکان و نوجوانان و وحدت اسلامی در سیره پیامبر اعظم (ص) و... برگزار شد و از میان 100 مقاله رسیده به دبیرخانه، 10 مقاله برتر به انتخاب هیات داوران در این کنگره ارائه خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:کنگره ملی پیامبر اعظم(ص) در شهرستان سقز برگزار شد , | 18:59 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=