هر كس به صحابه پیامبر (ص) توهین كند، نوكر بیگانگان و بازی خورده آنان است

 
احمدی نژاد در دیدار با رییس و اساتید و علمای الازهر:
هر كس به صحابه پیامبر (ص) توهین كند، نوكر بیگانگان و بازی خورده آنان است

رییس جمهور تصریح كرد: به صراحت اعلام می كنم، هر كس در هر كجای دنیا به صحابه پیامبر اسلام (ص) توهین كند، مسلمان نیست و در مسیر اسلام گام برنداشته است، بلكه نوكر بیگانگان و بازی خورده آنها است.



 

"محمود احمدی نژاد" عصر روز سه شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه های اولین روز از سفر به مصر در دیدار شیخ احمد الطیب، رییس و اساتید و علمای دانشگاه الازهر مصر با بیان اینكه این دانشگاه در طول بیش از هزار سال عمر خود، خدمات فراوانی به مكتب پیامبر اسلام (ص) ارائه كرده است، گفت: احساس می كنم در بین علمای بزرگی هستم كه به حقیقت راه و مكتب پیامبر گرامی اسلام (ص) و صلاح و رستگاری همه انسان های جهان می‌اندیشند.

رییس جمهور با اشاره به برخی از سخنان رییس و برخی از اساتید دانشگاه الازهر در خصوص اختلافات مذهبی اظهار داشت: آنچه كه امروز دارای اهمیت است و باید نسبت به آن تعریف درست صورت گیرد وحدت، همدلی و ماموریت مشترك ماست و این موضوع به میزانی دارای اهمیت است كه فرصتی برای طرح برخی اختلافات فرعی باقی نخواهد گذاشت.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه ممكن است برخی اشكالات، ضعف ها و اقدامات مغرضانه برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان وجود داشته باشد، گفت: آنچه كه باید میان علمای مسلمان دارای اهمیت باشد، تلاش برای برطرف كردن مشكلات جامعه بشری از جمله كوته‌بینی‌ها است.

رییس جمهور با تاكید بر ضرورت وحدت و انسجام میان همه مسلمانان و عدم افتراق میان آنان تصریح كرد: برای رسیدن به وحدت الهی و اصیل، باید ماموریت مشترك خود را به درستی تعریف كنیم و بدانیم كه در چه مسیری باید اتحاد داشته باشیم.

دكتر احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: معتقدم وحدت باید برای انجام وظایف دینی، اصلاح وضعیت امروز جامعه و رسیدن به آینده‌ای درخشان انجام شود و با نگاه و توجه به ماموریت و مسئولیتی كه در قبال آینده داریم، بسیار زودتر می توانیم به وحدت برسیم.

رییس جمهور با اشاره به اینكه پیامبر اسلام (ص) برای اصلاح جهان، احیای انسان، استقرار توحید در جامعه بشری و ریشه كن كردن ظلم مبعوث شد تا انسانها را از جهل و خرافه نجات داده و كینه‌ها را تبدیل به برادری و دوستی كند، اظهار داشت: تلاش برای تحقق همه اینها ماموریت های مشترك امروز ماست كه می توانیم حول آنها با یكدیگر متحد باشیم.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه امروز هیچ‌كس نمی تواند ادعا كند كه شبیه پیامبر (ص) اندیشیده و زندگی می كند و قرآن را آنگونه كه پیامبر (ص) درك كرده، فهمیده است، گفت: هیچ‌كس نمی تواند ادعا داشته باشد كه حقیقت زندگی پیامبر (ص) را در زندگی خود احیا كرده است، از این رو باید گفت كه پیامبر (ص) و كتاب خدا همچنان در میان مسلمانان مهجور مانده و هنوز حقیقت دین در زندگی بشر محقق نشده است، چرا كه اگر دین را درست می فهمیدیم وضعیت امروز مسلمانان جهان اینگونه نبود.

رییس جمهور با اشاره به اینكه باید دست به دست یكدیگر بدهیم تا پیامبر (ص) و كتاب خدا را بیشتر بشناسیم و نسبت به آن معرفت پیدا كنیم، خاطرنشان كرد: پیامبر اسلام (ص)، خاتم پیامبران است كه كمال دین را به بشریت عرضه كرده است و ما معتقدیم دین اسلام نه فقط برای مسلمانان، بلكه برای همه بشریت است و پیامبر اسلام (ص) كه از او به عنوان رحمةللعالمین یاد می شود، آمده تا بشریت را نجات دهد.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: البته در میان مردم افرادی كوته فكر و جاهل نیز حضور دارند كه سعی در دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان می كنند.

رییس جمهور تصریح كرد: از آنجا كه هنوز حقیقت دین در جامعه بشری محقق و حاكم نشده و اوضاع جامعه بشری نابسامان است، این ماموریت مشترك ما را بسیار سنگین می كند.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه بنده برای علما و اساتید دانشگاه الازهر احترام زیادی قائل هستم و می دانم كه تمام عمر خود را وقف ترویج مكتب پیامبر(ص) كرده اند، گفت: معتقدم فاصله مسلمانان با حقیقت پیامبر (ص) همچنان بسیار زیاد است. هیچ كس حق ندارد خود را برتر از سایرین دانسته و با دیگران برخوردی متعصبانه داشته باشد.

رییس جمهور افزود: باید دست به دست هم دهیم و آنگونه كه شایسته است، پیامبر (ص) را به بشر معرفی كرده و برای حاكمیت خدا تلاش كنیم.

دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه نگاه ما به مسئله وحدت بسیار فراتر از رفع اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی است، گفت: همه مسلمانان به واسطه آنكه خدا، پیامبر، كتاب و قبله‌ای واحد دارند، با یكدیگر به طور طبیعی متحد هستند كه باید قدر این نعمت را دانسته و از آن برای پیگیری فرامین پیامبر (ص) و اصلاح جهان استفاده كنند، چرا كه مستكبران كه اسلام را به عنوان دینی خشن معرفی می كنند، دشمن همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی و دشمن دین و كتاب خدا هستند و هرگز نمی خواهند ملت های مسلمان از جمله ایران و مصر در جهان عزیز و با قدرت باشند و نام پیامبر اسلام (ص) در دنیا مطرح باشد.

دكتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه انسان مهمترین مخلوق عالم و موضوع اصلی آفرینش است، تصریح كرد: خداوند متعال انسان را برای كمال آفریده و همه پیامبران مبعوث شده اند تا انسان را در این مسیر هدایت كنند؛ البته خداوند عقل را نیز به عنوان حجت درونی برای انسان ها قرار داده است.

رییس جمهور با بیان اینكه رسیدن به قله های كمال تنها از مسیر معرفت ممكن است، اظهار داشت: اگر معرفت نباشد، هیچ كمالی اتفاق نمی افتد.

دكتر احمدی‌نژاد ادامه داد: خدای متعال در بین همه موجودات تنها به انسان فرصت تعقل داده و این نشانه آن است كه خدا به ایمان و معرفت اصالت داده است و انسان باید ایمان و مسیر كمال را خودش انتخاب كند، تا دارای ارزش باشد، چرا كه اگر بهترین اعمال از روی اجبار صورت گیرد، فاقد ارزش است.

رییس جمهور با بیان اینكه انتخاب تنها در سایه آزادی امكان تحقق دارد، گفت: اگر آزادی وجود نداشته باشد، اختیار و انتخاب معنا ندارد و انتخاب اصلح وابسته به میزان معرفت انسان است.

دكتر احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: كمال انسان كه محصول اصلی عقل او می باشد، تنها در سایه انتخاب و آ‌زادی بوجود می آید و هیچ راه دیگری در برابر حق جویان برای كمال و تعالی وجود ندارد، اما برای اینكه انسانها فرصت انتخاب و آزادی داشته باشند، باید عدالت حاكم شود، چرا كه وقتی ظلم و تبعیض باشد، هیچ انسانی فرصت اختیار و انتخاب نخواهد داشت.

وی عدالت را فراهم كردن زمینه برای كمال انسانها برشمرد و گفت: به همین دلیل است كه پیامبران پس از دعوت به توحید مامور به دعوت انسان ها برای اجرای عدالت هستند، چرا كه اگر عدالت نباشد توحید هم وجود نخواهد داشت.

رییس جمهور با بیان اینكه تلاش برای استقرار عدالت بسیار مهم بوده و یك تكلیف بنیانی و اساسی برای همه موحدان است، گفت: هنگامی كه عدالت حاكم شود، توده های مردم به سوی توحید و دین حنیف حركت خواهند كرد، اما در جایی كه عدالت وجود ندارد، سخن گفتن از كمال بیهوده است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه مشكل امروز جهان بشری بی عدالتی است و این ماموریت مشترك همه ماست كه در مسیر استقرار عدالت تلاش كنیم، خاطرنشان كرد: شیاطین و مستكبران قصد دارند تا ما را از این ماموریت جدا و به مسائل فرعی و حاشیه‌ای مشغول كنند.

رییس جمهور با اشاره به اینكه هنگامی كه مسائل مهم و بزرگ جهانی را موضوع ماموریت خود قرار دهیم، خود به خود وحدت نیز شكل می گیرد، افزود: به هر میزان به اهداف بلند جهانی بیاندیشیم به وحدت نزدیك خواهیم شد و هر چه از آن دور شویم، زمینه های تفرقه میان ما بوجود خواهد آمد.

دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: امروز علما و دانشمندان جهان اسلام ماموریت و مسئولیتی مهم پیش رو دارند، چرا كه اگر نتوانیم در سطح جهانی اندیشه، برنامه ریزی و عمل كنیم دشمنان اسلام این كار را انجام داده و برای زندگی ما برنامه ریزی می كنند.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه باید اهدافی بزرگ را مدنظر خود داشته باشیم، گفت: پیامبر اسلام (ص) نیامد تا عده ای را شیعه و عده ای دیگر را سنی كند، بلكه می خواست همه، مسلمان باشند، چرا كه نگاه اسلام نگاهی جهانی بوده و متعلق به همه بشریت است، اما مشكلات از جایی شروع می شود كه افق نگاه خود را به كشور یا مذهبی خاص متمركز می كنیم.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه از تمام مراكز علمی جهان اسلام مانند قم، نجف و الازهر شریف باید فریاد نجات بشریت برخیزد، چرا كه این ماموریت مشترك آنان است، تصریح كرد: البته مسلما علمای دانشگاه الازهر با حساسیت نسبت به مسائل جهان اسلام اندیشیده و این دانشگاه خدمات زیادی را در این جهت ارائه می كند، اما همه دانشگاه های اسلامی باید نسبت به این ماموریت مهم جهانی توجه ویژه داشته باشند.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه باید نجات جهان را در دستور كار قرار داده و اندیشه ناب اسلام را در جامعه بشری تبیین كنیم، گفت: باید اندیشه های اسلامی در بخش های مختلف از جمله فلسفه، علوم اجتماعی و انسانی، مدیریت، اقتصاد و جامعه شناسی در دنیا تبیین شود، چرا كه اگر افكار اسلامی جهان شمول را معرفی نكنیم، اندیشه های مادی منتشر و مكاتب شیطانی ضد بشری در میان بشر جا باز می كنند.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه امروز مستكبران دائما شعار آزادی، دموكراسی و دفاع از حقوق بشر را سر داده و آن را برای همه می دانند كه این شعارها جاذبه های فراوانی حتی در بین مسلمانان نیز دارد، گفت: در نقطه مقابل باید ببینیم كه شعار ما برای جهان چیست و چه چیز را قرار است به بشر معرفی كنیم؛ ما معتقدیم بالاترین آزادی در اسلام است، چرا كه آزادی حقیقی تنها در سایه عبودیت خدا محقق می شود.

رییس جمهور با بیان اینكه حقوق انسان ها در اسلام تبیین و تحلیل می شود، گفت: در شرایطی كه اسلام همه زمینه های رشد و تعالی انسان را در خود دارد، نباید به گونه ای عمل كنیم كه مستكبران و دشمنان بشریت مدعی دفاع از حقوق انسان ها شده و شعار آن را سر بدهند.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: امروز باید پرچم عدالت و دفاع از حقوق انسان ها را حتی برای مردم آمریكا و اروپا برافرازیم، چرا كه ما هیچ فاصله ای میان انسان ها قائل نیستیم و معتقدیم نوع انسان هنوز نجات پیدا نكرده و خواسته پیامبران تاكنون محقق نشده است.

رییس جمهور با بیان اینكه تنها كسی می تواند عدالت را به طور كامل در جهان محقق و حاكم كند كه خود عادل و از جنس پیامبران باشد، تصریح كرد: ما نیازمند كسی هستیم كه قرآن را همانگونه كه پیامبر اسلام (ص) فهمیده درك كرده باشد، چرا كه پیامبر (ص) انسانی كامل و عادل بود و باید تلاش كنیم تا عدالت اسلامی را در جهان پیاده كنیم.

دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: رمز وحدت مسلمانان ماموریت مشترك آنها برای استقرار عدالت در جهان است و كسی كه باید این عدالت را در جهان پیاده كند، محور وحدت به شمار می رود و او كسی است كه موعود همه پیامبران بوده است.

رییس جمهور با بیان اینكه ما برای رسیدن به وحدت نیازمند انسان كامل و موعود همه پیامبران به عنوان حبل‌الله هستیم، تصریح كرد: اگر انسان كامل نبود، وحدت نیز معنا نداشت و همانطور كه پیامبر اسلام (ص) متعلق به همه بشریت است، موعود نیز به همگان تعلق دارد و اینكه موعود را متعلق به قشری خاص بدانیم، ظلم به بشر و موعود است.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: نسبت موعود به مسلمانان و همه انسان ها مساوی است، چرا كه او می خواهد همه بشر را نجات دهد و ما افتخار می كنیم آن كسی كه قرار است عدالت را به طور كامل در جهان برقرار كند، فرزند پیامبر خاتم (ص) است.

رییس جمهور با بیان اینكه موعود بشر، میراث مشترك همه مسلمانان است، گفت: با پیگیری حكومت و برقراری عدالت جهانی، هم می توانیم متحد شویم و هم شرایط جهانی را به نفع خود تغییر دهیم.

دكتر احمدی‌نژاد در خصوص بخشی از صحبت های مطرح شده در این جلسه در خصوص وضعیت اهل تسنن در ایران گفت: برادران اهل سنت در ایران به اندازه سایر ملت جایگاه دارند و دولت خود را خادم آنها می‌داند. البته مشكلات در همه جا وجود دارد كه باید برای برطرف شدن آنها دست در دست همدیگر داده و پیش برویم.

رییس جمهور اظهار داشت: هر كس بخواهد، در این جهت كه شیعه ای را سنی و اهل تسننی را شیعه كند، عمل و تلاش كند، بدون شك در مسیر پیامبر اسلام (ص) نیست.

دكتر احمدی‌نژاد تصریح كرد: به صراحت اعلام می كنم، هر كس در هر كجای دنیا به صحابه پیامبر اسلام (ص) توهین كند، مسلمان نیست و در مسیر اسلام گام برنداشته است، بلكه نوكر بیگانگان و بازی خورده آنها است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سوریه گفت: ما از شرایط ایجاد شده در سوریه ناراحت هستیم و معتقدیم كه حق مردم این است كه بخواهند حاكمان خود را خودشان انتخاب كنند و معتقدیم كه این حق تنها با تفاهم حاصل می شود و هر دولتی كه بخواهد با جنگ روی كار بیاید، دوام نخواهد داشت.

شیخ احمد الطیب نیز در این جلسه ضمن خوشامدگویی به رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری كرد، تا با این سفر روابط دیپلماتیك، علمی و فرهنگی میان دو كشور گسترش یابد.

وی دكتر احمدی‌نژاد را انسانی صادق، فروتن و پارسا برشمرد و گفت: بنده نسبت به رییس جمهوری ایران دوستی و عشقی عمیق دارم و امروز احساس می كنم در برابر دوستی عزیز قرار گرفته ام.

رییس دانشگاه الازهر با بیان اینكه دانشگاه الازهر قدیمی ترین دانشگاه اسلامی در جهان است، گفت: این دانشگاه 500 هزار دانشجو از 102 كشور جهان دارد كه در 67 دانشكده در رشته های مختلف علوم انسانی، زبان، مهندسی فناوری، پزشكی و علوم اجتماعی و اسلامی تحصیل می كنند؛ فلسفه اسلامی در این دانشگاه به طور عمیق به دانشجویان تدریس می شود.

شیخ احمد الطیب با بیان اینكه این دانشگاه در تقریب مذاهب پیشرو بوده و هدف اصلی علمای بزرگ الازهر ریشه كن كردن تفرقه میان مسلمان است، گفت: امروز سیاستمداران غربی تفرقه اندازی میان مسلمانان را دنبال می كنند تا خود در آرامش و راحتی باشند.

رییس دانشگاه الازهر تصریح كرد: مطمئن هستم سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به مصر فرصت مناسبی برای تقریب و برادری میان شیعیان است.

وی همچنین بر لزوم گسترش دوستی ها و همكاری ها میان همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی تاكید كرد.

شیخ احمد الطیب همچنین با تقدیر از سخنان دكتر احمدی نژاد در جمع اساتید دانشگاه الازهر سخنان وی را مورد اتفاق همه علما و اساتید این دانشگاه برشمرد و گفت: آنچه رییس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برقراری عدالت بیان كردند به عنوان موضوعی مهم در این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

پايگاه اطلاع رساني ریاست جمهوری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391برچسب:هر كس به صحابه پیامبر (ص) توهین كند, نوكر بیگانگان و بازی خورده آنان است, | 11:28 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=