برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت با حضور اندیشمندان جهان اسلام
 
آیت‌الله اراکی خبر داد؛
برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت با حضور اندیشمندان جهان اسلام

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت با حضور اندیشنمدان جهان اسلام همزمان با هفته وحدت خبر داد و امت اسلام را بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و تفاهم دانست.



 

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: کسی با قرارداد شیعه و مسلمان حقیقی نمی‌شود، مسلم تعریفی دارد و اولین تعریف انسان مسلم بنده خدا بودن است.

وی افزود: پرستش‌ خدا به معنای اطاعت محض او بودن یعنی در تمام روابط مانند اقتصادی، اجتماعی، حاکمیت و مردم، انسان با انسانی دیگر، خانواده و فرد است که این در وجود رسول اکرم(ص) جلوه‌گر است به این دلیل او را در تشهد نماز عبد خدا می‌نامیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم از امامان مطهر(ع) به عباد صالح تعبیر شده است، برای ترسیم یک هویت اسلامی، محمدی و اهل‌بیتی همان پرستش‌گر بودن خدا و تسلیم اوامر او بودن را باید بیان کنیم.

وی ادامه داد: در روز قیامت پیروان رسول اکرم(ص)  همان تسلیم‌شدگان محض خداوند و مطیع وی هستند.

‌آیت‌الله اراکی با اشاره به این‌که این مطیع خدا بودن و او را به عنوان ملک و سلطان او قلمداد کردن، از مؤلفه‌های فرهنگ محمدی و علوی است، اضافه کرد: ولایت نیز یعنی مطیع محض خدا بودن که این مطلب از مطیع محض پیامبر(ص) و ائمه(ع) بودن استفاده می‌شود.

وی ابراز داشت: این ولایت گوهر جامعه اسلامی است، این هویت نیاز به حراست، محافظت و رشد دارد، رسول خدا(ص) این هویت را به وجود آورد و پدر این هویت اسلامی محسوب می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این هویت بهترین و کامل‌ترین پدیده عالم هستی است، این بسیار زیباست که‌ کسی که با اراده و اختیار و با عشق به او امر خداوند را گردن نهد و اوامر او را اطاعت کند.

وی ادامه داد:‌ بعد از پیامبر(ص)، ائمه هدی(ع) حافظان این هویت و گوهر یگانه جهان آفرینش بودند، ائمه(ع) این گوهر را حراست کردند.

‌آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: این گوهر ولایت در فتنه‌های فرقه‌ای گم می‌شود، ما وظیفه داریم در این فتنه به کسانی که ادعای اطاعت از رسول اکرم(ص) می‌کنند معنای یگانگی خدا و شهادت به پیامبری پیامبر(ص) را بفهمانیم.

وی اضافه کرد: اگر جامعه اسلامی دچار جنگ فرقه‌ای و فتنه داخلی شد، فرصت استفاده از معارف و اهل‌بیت(ع) فراهم نمی‌شود، ما نیاز به فضای آرام و آکنده از تفاهم درون‌اسلامی داریم تا تمام کسانی را که توحید را پذیرفته‌‌اند آشنا با لوازم این توحید کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که باید توجه داشت که شیعیان در اقلیت هستند و با فضای فتنه‌گری از سوی شیعیان نمی‌توان معارف اسلامی را به دیگران شناساند، ابراز کرد: فعالیت کسانی که به نام دفاع از تشیع و به نام دفاع از تسنن جنگ فرقه‌ای راه می‌اندازند، از دشمنان اهل‌بیت(ع) سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: اگر هفته وحدت را پاسداری کنیم فرصت برای تبیین حقایق پیش می‌آید، باید در این هفته بر دو اصل توحید و نبوت تأکید کنیم و محور وحدت را این دو اصل قرار دهیم و برای تسنن تبیین کنیم که لازمه اعتقاد به این دو اصل پذیرفتن اصل امامت است.

‌آیت‌الله اراکی افزود: نتایج جنگ فرقه‌ای در سوریه و پاکستان تجلی یافته است، دشمنان اسلام به قرآن و رسول اکرم(ص) اهانت می‌کنند زیرا آن دو را نماد هویت اسلامی می‌دانند.

نظام اسلامی در جنگ فرهنگی پیروز شده است

وی افزود: با شناخت هویت اسلامی و پرورش جامعه با معارف اهل‌بیت(ع) و نشر این معارف در دنیا می‌توان تمام دنیا را پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که در مرحله حساس کنونی دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و جنگ طایفه‌ای در میان مسلمانان هستند،‌ خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از این فتنه‌انگیزی در پاکستان، لبنان و سوریه دیده می‌شود، امروز دشمن از جنگ فرهنگی علیه ما ناامید شده و به دنبال ایجاد اختلاف فرقه‌ای در میان مسلمانان است.

وی گفت: مراجع تقلید، اساتید حوزه علمیه قم، هنرمندان و متفکران جمهوری اسلامی ایران در جنگ فرهنگی دست بالا را برضد دشمنان دارند و پیروزی جمهوری اسلامی ایران مشهود است.

‌آیت‌الله اراکی بیان داشت: امروز دوره جنگ فرقه‌ای و جنگ تقابل عواطف دینی است، باید در این دوره حکمت عقل، تدبیر، ایمان و تقوای الهی را پیش روی خود قرار داد تا توفیق شامل حال مسلمانان شود.

وی به برنامه‌های مجمع جهانی تقریب در هفته وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: اولین جمعه هفته وحدت به عنوان روز جهانی رسول اعظم(ص) اعلام و در پایتخت‌های کشورهای مختلف مراسمی به این مناسبت برگزار می‌شود، با برگزاری این مراسم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و هتاکان به پیامبر(ص) زده و شخصیت پیامبر(ص) دوباره به جهانیان شناسانده می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: برنامه دیگر برگزاری کنفرانس وحدت است که با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار خواهد شد و تصمیماتی را در مورد مقابله با این جنگ فرقه‌ای گرفته خواهد شد./

خبرگزاري رسا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 30 دی 1391برچسب:برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت با حضور اندیشمندان جهان اسلام, | 19:18 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=