کنگره ملی "سنت الرسول" در تهران برگزار می شود
باهدف بررسی مشکلات علما و روحانیون اهل سنت؛
کنگره ملی "سنت الرسول" در تهران برگزار می شود
تهران- با هدف بررسی مشکلات و مسائل علماء و روحانیون اهل سنت ایران، کنگره بزرگ ملی "سنت الرسول" در تهران برگزار می شود.
سید احسن علوی، نماینده مردم شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کردپرس از برگزاری کنگره ملی سنت الرسول جهت بررسی مشکلات علما و روحانیون اهل سنت ایران با حضور مسئولان عالی رتبه کشور خبر داد.
علوی  اظهار داشت : روز 12 بهمن و همزمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام کنگره ملی دو روزه "سنت الرسول" با حضور نزدیک به یک هزار عالم و روحانی اهل سنت از اکثر نقاط ایران و با محوریت علما اهل سنت کردستان برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: هدف از برگزاری کنگره‌ای در این سطح تقویت وحدت و یکپارچگی و همچنین مطرح کردن مشکلاتی که ‌ جامعه روحانیون اهل سنت با آن مواجه هستند می باشد.
علوی گفت: رئیس جمهور و معاونین وی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین مربوط به امور روحانیون و علماء دینی جهت در جریان قرار گرفتن مشکلات روحانیون اهل سنت در این کنگره حضور خواهند داشت.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران همچنین  افزود: در این کنگره علاوه بر بحث و گفتگو و هم اندیشی درباره موضوع وحدت اسلامی، بر هم افزایی تعامل میان علمای اهل سنت و مسئولین برای حل مشکلات تأکید خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما در شرایط حساسی قرار گرفته و دشمنان ایران به شیوه های مختلف سعی در وارونه نشان دادن حقایق دارند، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بتواند  به اصلاح برخی دیدگاه ها درباره عدالت و رفع تبعیض در جمهوری اسلامی ایران بیانجامد.
وی همچنین گفت: امشب (دوشنبه 25 دی ماه) نمایندگان اهل سنت و بسیاری از ائمه‌ جمعه‌ و جماعت مذاهب اربعه‌ در محل کتابخانه ملی در تهران با حضور چند نفر از مسئولین عالی رتبه‌ کشوری جلسه ای به منظور بررسی و تبیین اهداف و چشم اندازهای کنگره برگزار می کنند.
علوی که خود از پیشنهاد دهندگان برگزاری این کنگره است، افزود: تاکید ما بر این بوده است که ریاست محترم جمهور در این کنگره برای رفع مشکلات علماء و روحانیون اهل سنت ایران حتماً با یک نوید و وعده جدید و در شأن علماء حضور پیدا کنند.
سید احسن علوی در مورد برنامه های این کنگره گفت: بیشتر زمان کنگره برای سخنرانی علماء و مطرح کردن مشکلات روحانیون مذاهب اربعه (حنبلی، مالکی و شافعی و حنفی) ایران اختصاص داده شده است و در پایان بیانیه ای هم صادر خواهد شد.
وی اظهار داشت: بنا به وظیفه و مسئولیت نمایندگان در جهت پیگیری مشکلات مردم، مشکلات و مسائل علماء و روحانیون اهل سنت از لحاظ تحصیلات، حق و حقوق و مسائل مادی و بیمه و خدمت سربازی آنها مطرح و پیگیری شده است و امیدواریم که مسئولین مربوطه نیز برای رفع این مشکلات تلاش کنند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:کنگره ملی "سنت الرسول" در تهران برگزار می شود , | 12:50 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=