امروز حفظ اتحاد میام اقوام ایران اسلامی جهان را شگفت زده کرده است

امروز حفظ اتحاد میام اقوام ایران اسلامی جهان را شگفت زده کرده است

روحانی اهل سنت بجنورد گفت: چیزی كه امروز جهان را شگفت زده کرده، حفظ اتحاد و وحدت در بین اقوام ایران اسلامی است و باید با آگاهی كامل این اتحاد و همدلی را حفظ و در پاسداری از آن تلاش كنیم.
به گزارش رحماء، "عبدالعزیز آخوند داوری" روحانی اهل سنت بجنورد در گفتگو خبرنگار تقریب اظهارداشت: اگر امروز ما در كشور توانسته ایم به خوبی و با صمیمیت در كنار یكدیگر زندگی كنیم و به پیشرفت های گوناگون در زمینه های فرهنگی، دینی، اجتماعی و.. دست پیدا كنیم به خاطر وحدت و انسجام علمای تشیع و اهل سنت ایران بوده است كه باعث الگو شدن این این کشور در مقوله وحدت برای سایر جوامع اسلامی شده است.

آخوند داوری عزت و سربلندی مسلمین را از آثار و بركت وحدت دانست و تصریح كرد: برای تقویت مبانی اسلام و آسیب نرسیدن به وحدت مسلمین حفظ بصیرت و هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: حسب توصیه ها و سفارشات پیامبر اكرم (ص)، حاكی از آن است كه هركجا اتحاد و یكدلی و همدیگر خواهی در میان مسلمانان بوده، خیر كثیر را برای آنان به ارمغان آورده است، لاكن هركجا كه تفرقه و چند دستگی حاكمیت یافته، عزت مسلمانان و هیبت آنان نقض گردیده و بلاد اسلامی و ممالك آنان مورد تهاجم فتنه گران و شیاطین واقع شده و ناموس و كیان و عزت مسلمین به تاراج رفته است. 

وی راهكارهای گسترش وحدت را عمل كردن به دستورات قرآن و احادیث پیامبر اكرم(ص) و رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه وحدت مهترین و بارزترین راهكار های گسترش وحدت در جوامع اسلامی برشمرد.

روحانی اهل سنت بجنورد افزود: امروز باید مسلمانان جهان اسلام آگاه و هوشیار باشند و با توجه به آیات قرآنی باید همیشه اصول دین اسلام را چنگ بزنند و نسبت به موضوعات فرعی و جزیی كه به اختلافات دامن می‌زند بی‌توجه باشند.

آخوند داوری با اشاره به اینکه مسلمانان باید گفتار، کردار، رفتار و سیره پیامبر (ص)را سرلوحه زندگی‌شان قرار دهند، اضافه کرد: مسلمانان باید با حرکت در مسیر حق و تمسک به قرآن کریم وپیامبر اسلام (ص)زندگی سعادتمندانه ای را برای دنیا و آخرت خود رقم بزنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:امروز حفظ اتحاد میام اقوام ایران اسلامی جهان را شگفت زده کرده است, | 12:1 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=