رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد

رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد

  •  

 بیست و هشتم صفر سال 11 هجری قمری پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در 63 سالگی ، چشم از جهان فروبست . آن بزرگوار 52 سال قبل از هجرت ، در شهر مکه متولد شد . حضرت محمد (ص ) از اوان جوانی به خاطر صداقت و درستی اش ، از محبوبیت خاصی در جامعه آن روز مکه برخوردار بود و بدین لحاظ به او لقب امین داده بودند . حضرت محمد(ص ) در 40 سالگی ، به امر خداوند متعال به مقام بلند نبوت مبعوث شد تا مردم را به سوی خداوند یکتا ، عدالت و برادری دعوت کند و امتیازات موهوم قومی ، نژادی و طبقاتی را لغو کند . حضرت محمد (ص ) ، اسلام را در قالب دینی جامع ، کامل و جاوید به جهانیان عرضه کرد . اکنون قرنها از آن زمان می گذرد ، اما دین اسلام همچنان زنده و پویاست و بیش از یک میلیارد انسان از این دین آسمانی پیروی می کنند . درباره شخصیت پیامبر اسلام (ص ) سخنها و گفته های بسیاری از سوی مسلمانان ، پیروان ادیان دیگر و حتی آنانکه پیرو اندیشه های غیرمذهبی بوده اند ، مطرح شده است . ضمن عرض تسلیت به مناسبت سـالروز رحلت آن یگانه تاریخ ، توجهتان را به بخشی از نوشته های استانلی لین پول ( Stanley Lane Poole ) نویسنده اروپایی درباره پیامبراسلام (ص ) جلب می نماییم . او دراین باره نوشته است : « از لحاظ قدرت اندیشه و علو فکر و لطف و زیبایی و صفای احساس ، دارای موهبت خاصی بود . در محاوره ، صحبتهای او از هر کس شیرین تر و مطلوبتر بود . هرکس به او نزدیک می شد ، بشدت او را دوست می داشت . هرکس او را دیده چنین توصیف کرده و گفته است : نه پیشتر از آن تاریخ و نه بعداز آن تاریخ ، کسی را مانند او ندیده ایم . »

همچنین امام حسن مجتبي (ع)  سال سوم هجرت در مدينه متولد شد واز دوران جد بزرگوارش چند سال بيشتر درك نكرد زيرا او تقريبا هفت سال بيشتر نداشت كه پيامبر اسلام بدرود زندگى گفت.پس از درگذشت پيامبر (ص) تقريبا سى سال در كنار پدرش امير مومنان (ع) قرار داشت و پس از شهادت على (ع) (در سال 40 هجرى) به مدت 10 سال امامت امت را به عهده داشت و در سال 50 هجرى با توطئه معاويه بر اثر مسموميت در سن 48 سالگى به درجه شهادت رسيد.

امام حسن مجتبي (ع) در مدينه به شهادت رسيدند و در قبرستان بقيع در نهايت مظلوميت به خاك سپرده شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 22 دی 1391برچسب:رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد , | 13:19 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=