همزمان با حماسه ۱۹دی ماه مردم قم:هم اندیشی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان برگزار شد

همزمان با حماسه ۱۹دی ماه مردم قم:هم اندیشی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان برگزار شد



DSC00441همزمان با سالگرد حماسه ۱۹دی ماه سال ۵۶ مردم قم و در اجتماعی گسترده هم اندیشی روحانیون و طلاب اهل سنت و اهل تشیع کردستان با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور،حجت الاسلام محرمعلی فراشی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، پیش از ظهر امروز در هم اندیشی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: در بیش از ۸۰ آیه از قرآن کریم بر ضرورت کسب علم و تجلیل از علما اشاره شده است و در آیین متقن اسلامی همواره علما دارای جایگاه ویژه ای هستند.

وی افزود: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز توجه ویژه ای به رشد علمی و رویکردهای نوین علمی داشته و هم اکنون بیش از ۶هزار روحانی، طلبه ومدرس علوم دینی، ائمه جمعه و جماعت و شورای روحانیت استان های کردستان و آذربایجان غربی از خدمات این مرکز بهره مند هستند.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تصریح کرد: ۶۰ ائمه جمعه از مراکز استان ها، شهرستان ها، بخش ها و دهستان ها از رئیس مرکز حکم امامت جمعه را دریافت کرده و بیش از ۳هزار امام جمعه نیز در روستاها مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام فراشی اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۸۰ مدرسه علوم دینی و حجره های سنتی زیر نظر این مرکز در حال تحصیل بوده و ۱۰۰ نفر از خواهران طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: شوراهای روحانیت زیر نظر این مرکز نیز با ۶۰ روحانی برجسته در حال فعالیت و خدمت رسانی بوده و به سؤالات دینی مردم در ساعات مختلف پاسخ می دهند.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر دروس متداول درس های تخصصی نیز در این مرکز با اولویت طلاب ممتاز با رتبه های بالای علمی و با محوریت تفسیر و اصول فقه به صورت کلاس های هفتگی در این مرکز آغاز شده و با توجه به رویکرد نوین آموزشی در مرکز این مهم روز به روز گسترش خواهد یافت.

پایان پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:همزمان با حماسه ۱۹دی ماه مردم قم:هم اندیشی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان برگزار شد, | 19:45 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=