تمام توان خود را برای بازگرداندن ملا کریکار به کار خواهیم گرفت
جنبش اسلامی کردستان اعلام کرد:
تمام توان خود را برای بازگرداندن ملا کریکار به کار خواهیم گرفت
اربیل- رهبر جنبش اسلامی کردستان عراق روز شنبه اعلام کرد که این حزب هر چه در توان داشته باشد برای آزادی ملا کریکار ( نجم الدین فرج ) و بازگرداندن او به اقلیم کردستان انجام خواهد داد.

به گزارش کردپرس به نقل از سومریه نیوز، عرفان عبدالعزیز، ملا کریکار را بیگناه دانست هر چند دادگاه نروژ در سال جاری وی را به پنج سال زندان محکوم کرد.

ملا کریکار، بنیانگذار گروه بنیادگرای انصارالاسلام است که از طرف آمریکا، عراق و دیگر کشورها در لیست گروههای تروریستی قرار دارد.

وی از طریق اینترنت، مقامات نروژی و سه شهروند عراقی را تهدید به قتل کرد.

ملا کریکار در پاسخ به اتهام دادگاه ادعا کرده بود که این سه شهروند عراقی به اسلام اهانت کرده اند.

رهبر جنبش اسلامی کردستان عراق در سخنان خود در کنگره ی این حزب از سیاست حکومت اقلیم کردستان نیز به سبب دامن زدن به پدیده فساد انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: که اگرچه حزب متبوعش وزارت اوقاف را در حکومت اقلیم کردستان در دست دارد، اما در این اواخر که 170 کارمند جدید در این وزارتخانه استخدام شدند بدون اطلاع وزیر اوقاف بوده و هیچ سهمی به این حزب تعلق نگرفت.

جنبش اسلامی کردستان دو نماینده در پارلمان کردستان و یک وزیر در کابینه ی کنونی دارد و هفته ی گذشته نیز دهمین کنگره ی خود را برگزار کرد.

در این کنگره رهبر جدید و اعضای کادر رهبری این حزب انتخاب شدند که شامل چهار پسر و دختر رهبر اسبق این حزب یعنی ملا علی عبدالعزیز هستند.

این چهار نفر عبارتند از: عرفان عبدالعزیز، رهبر کنونی حزب و هر یک از احسان، محمد و منیر که اعضای کادر رهبری حزب هستند.

این جنبش در سال 1987/ 1366 هجری شمسی به عنوان یک حزب سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون چهار نفر به رهبری این حزب رسیده اند که سه نفر آنها به ترتیب عثمان، علی و صدیق عبدالعزیز برادر بوده اند.

 لازم به ذکر است دادگاه نروژ در 26 مارس 2012/ 6 فروردین 1391، نجم الدین فرج مشهور به ملا کریکار را به پنج سال حبس محکوم کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:تمام توان خود را برای بازگرداندن ملا کریکار به کار خواهیم گرفت , | 11:5 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=