همایش بین المللی وحدت اسلامی در اسلام آّباد برگزار شد


همایش بین المللی وحدت اسلامی در اسلام آّباد برگزار شد

همایش بین المللی وحدت اسلامی با حضور هیاتی از كشورمان  به سرپرستی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن همایش های بین المللی اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، در این همایش بین المللی كه 21 آبان ماه برگزار شد, هیات هایی از ترکیه، مالزی، افغانستان، ازبکستان و روسا و اعضای ارشد گروههای مذهبی سیاسی پاکستان شرکت داشتند.

در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمین اراکی طی سخنرانی در این همایش بین المللی گفت: امت اسلامی باید برای مقابله با چالش های پیش رو یک اتحادیه جهانی را تشکیل داده و بمنظور حل مشکلات مسلمانان تلاش کنند.

وی با ستایش از فعالیت های شورای همبستگی ملی پاکستان و قاضی حسین احمد رییس این شورا، به جهت برگزاری همایش بین المللی وحدت اسلامی، افزود: مطمئنا چنین همایش هایی برای نزدیک تر شدن قلوب مسلمانان موثر خواهد بود.

شیخ محسن اراکی ابراز امیدواری کرد که به زودی مسلمانان با حل اختلافات و مسائل جزیی خود تبدیل به یک امت واحده اسلامی بشوند.

"ازهان اسیب ترک" نماینده حزب سعادت ترکیه و مشاور نجم الدین اربکان نخست وزیر سابق و متوفی این کشور در سخنانی گفت: اسلام نه تنها به یک دین ختم نمی شود، بلکه این دین مبین، الگوی کامل زندگی برای انسان ها می باشد.

وی با انتقاد شدید از بی تفاوتی سازمان ملل متحد در رفع مشکلات مسلمانان جهان و تحت تاثیر قرار گرفتن این نهاد بین المللی از سیاست های غرب و به ویژه رژیم نامشروع صهیونیستی، افزود: مسلمانان با همدلی و اتحاد قادر به غلبه بر توطئه های عناصر ضد اسلامی کشورهای غربی خواهند بود.

"ازهان اسیب ترک " ، مساله سوریه را برای جهان اسلام بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: امروز برای بازگرداندن صلح ملی در سوریه نیاز به راه حل اساسی است نباید اجازه داد تا پای نیروهای سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) به این کشور کشیده شود.

 

"قاضی حسین احمد" رییس شورای همبستگی ملی پاکستان (ان اس سی) و از مسوولان این همایش گفت: تمام فرق مذهبی از نظر اصول اسلام دارای مشترکاتی هستند بنابراین مسلمانان باید این ویژگی های مشترک را در مسیر اتحاد و یکپارچگی خود مورد استفاده قرار دهند.

وی ضمن هشدار نسبت به توطئه های دشمنان اسلام در تلاش برای تقسیم و ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان افزود: وحدت بین امت اسلامی تنها راه رفع این چالش ها و مشکلات است.

"احمد شاه احمدزیی" نخست وزیر پیشین افغانستان در این همایش گفت: تمام مسلمانان دنیا یک نهاد به هم پیوسته بوده و آمریکا قدرتی در مقابل این اتحاد نخواهد داشت، بلکه اسلام قدرت واقعی در جهان می باشد.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید در برابر تهاجم آمریکا متحد شوند، آمریکایی ها امروز تروریست های واقعی هستند و امروز افغان هایی که توسط آمریکایی ها آموزش دیدند، امروز مشغول به از بین بردن معلم های خود هستند.

علامه سید "ساجد علی نقوی" نایب رییس شورای همبستگی ملی پاکستان در همایش بین المللی وحدت اسلامی با تاکید بر نیاز پیشبرد هماهنگی ها در بین فرق مذهبی با هدف مقابله با توطئه های ضد اسلامی در جهان به ویژه در پاکستان , گفت: ما باید به مقدسات تمام فرق مذهبی احترام بگذاریم.

رییس شورای علمای شیعه پاکستان افزود: نظام اسلامی باید به طور کامل در پاکستان اجرا شود، در حقیقت هیچ خشونت و اختلافی بین شیعه و سنی در این کشور وجود ندارد.

علامه "محمد امین شهیدی" معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان (MWM) گفت: امت اسلامی با اجتناب از دامن زدن به اختلافات باید در برابر دشمنان مشترک خود متحد شوند.

وی افزود: شورای همسبتگی ملی پاکستان جبهه ای برای مبارزه مسلمانان علیه سلطه استکبار جهانی و نظام امپریالیستی است.

"حافظ محمد سعید" رییس گروه جماعت الدعوه پاکستان نیز طی سخنانی گفت: امروز مسلمانان نباید وقت خود را درباره مسائل جزیی و اختلافات بین شیعه و سنی تلف کنند، زیرا این موضوع واقعیت ندارد، امت اسلامی موظف به پایان دادن به اختلافات و متحد شدن برای مقابله با توطئه های آمریکا هستند.

"خالد سومرو" عضو مجلس سنای پاکستان از حزب جمعیت علمای اسلام شاخه "فضل", آمریکا را مسوول ناآرامی های جهان دانست و تاکید کرد: وحدت نیاز اصلی مسلمانان است.

 

گمحمد ابراهیم خان" رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا گفت: مسلمانان با عمل به دستور و تعلیمات قرآن مجید، باید در برابر دسیسه های غرب متحد شوند.

علامه "عارف حسین واحدی" دبیر کل شورای علمای شیعی پاکستان نیز گفت: موفقیت امت اسلامی در وحدت و یکپارچگی مسلمانان نهفته است، ولی استکبار جهانی در تلاش برای پاشیدن بذر تفرقه و نفاق در میان مسلمانان می باشد.

گلیاقت بلوچ" دبیر کل حزب جماعت اسلامی پاکستان در این مراسم گفت: بدون زمینه سازی و عملی کردن موضوع وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان رفع مشکلات جهان اسلام غیر ممکن است، مسلمانان نباید اجازه دهند کشورهای غربی با سوء استفاده از اختلافات داخلی ، طرح های شیطانی خود را به انجام برسانند.

"اسد الله بوتو" رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در ایالت سند نیز طی سخنانی گفت: مسلمانان باید این موضوع را درک کنند که آمریکا و غرب به دنبال منابع کشورهای اسلامی بوده و در تلاشند تا امت اسلامی را در رسیدن به اهداف شیطانی خود قربانی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 28 آبان 1391برچسب: همایش بین المللی وحدت اسلامی در اسلام آّباد برگزار شد, | 21:34 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=