وحدت شيعه و سني، مرگ اسرائيل در منطقه است
 
روزنامه القدس العربي:
وحدت شيعه و سني، مرگ اسرائيل در منطقه است

«اسرائيل دنبال فتنه گري ميان شيعه و سني در منطقه است. ايران به رغم همه دشمني هاي آمريكا و اسرائيل، به موفقيت هاي بزرگي در خاورميانه دست يافته است».


 

 

به گزارش کيهان، روزنامه القدس العربي چاپ لندن با بيان اينكه صهيونيست ها نگران پيشرفت هاي ايرانند و مي گويند ايران برنده شد، فكري براي اين موضوع بكنيد، نوشت: رژيم اسرائيل و متحدان آن در آمريكا از جمله ايپك نقش اصلي را در برافروختن فتنه منازعات مذهبي ميان شيعه و سني در خاورميانه دارند. آنها با جديت و شدت به دولت هاي غربي و آمريكا فشار مي آورند كه اگر نظم زندگي مسالمت آميز سني و شيعه به وجود آيد، قدرت و امنيت اسرائيل از بين خواهد رفت. آنها سناريوهاي مختلفي را در اين زمينه ترسيم مي كنند، به خصوص كه موفقيت انقلاب جمهوري اسلامي ايران در سال 1979 باعث شده است تا اين كشور به كعبه آمال و اميد روشن جهان تشيع تبديل شود. براي همين بود كه اسرائيلي ها از عدم سرنگوني شاه و صدام حسين حمايت مي كردند و مي گفتند كه نظام هاي ديكتاتوري آنها به نفع ما است. هنگامي هم كه ديدند بايد حقيقت را بپذيرند و حكومت هاي مردمي اي در ايران و عراق بر سر كار آمده اند كه تاب تحمل زياده خواهي هاي اسرائيل را ندارند، بر تنور جنگ شيعه و سني دميدند و هر روز نيز در آن هيزم مي ريزند.
 
دكتر علي الهليل نويسنده قطري القدس العربي مي افزايد: بي شك قرباني چنين وضعيتي نه ايران و عراق بلكه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس هستند كه همچنان حكومت هاي ديكتاتوري بر آنها حكومت مي كنند و خواسته يا ناخواسته در راستاي منافع آمريكا و اسرائيل به فتنه شيعه و سني دامن مي زنند. 
 
وي اضافه كرد: ايران در حال حاضر علي رغم دشمني هاي آمريكا و اسرائيل توانسته است دستاوردهاي بسياري را در خاورميانه كسب كند كه به جرات مي توان گفت كشورهاي مستبد عربي هيچ كدامشان آن دستاوردها را به دست نياورده اند. ما شاهديم كه ايران به چه دستاوردهاي بزرگي در عراق، لبنان، سوريه، فلسطين، بحرين و حتي كويت و عربستان رسيده است بدون اين كه حتي يك ريال ايراني از جيب خود بپردازد و پيش بيني مي شود در آينده نيز ايران دستاوردهاي بيشتري را به دست آورد. حالا غرب هر چقدر هم تلاش كند كه اقتصاد ايران را ويران كند باز هم نخواهد توانست كه جلوي دستاوردهاي ايران را بگيرد.
 
اين نشريه عربي در پايان خاطر نشان كرد: هر آن چه امروز در بحرين، منطقه الشرقيه و القطيف عربستان، عراق و حتي در داخل ايران شاهديم و عده اي تلاش دارند كه فضاي شيعه و سني را حاكم كنند چيزي جز فتنه انگيزي و شيطنت هاي اسرائيل نيست كه مي خواهد به واسطه آن قضيه فلسطيني را به محاق ببرد و آنها را از حقوقشان محروم كند و پس از آن در كشورهاي عربي خليج فارس نيز دشمن وهمي ايران را درست كند و كاري كند كه اعراب فراموش كنند كه تنها دشمن اصلي شان نه ايران بلكه اسرائيل است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 20 آبان 1391برچسب:وحدت شيعه و سني, مرگ اسرائيل در منطقه است, | 17:27 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=