صدور جواز برگزاري جشن‌ هاي نيمه شعبان از سوی مفتی اعظم مصر

 

شنبه 11 تیر 1390 ساعت 09:33 | نوشته شده توسط مدیـــــر | 
مفتي اعظم مصر در فتوايي جواز جشن‌هاي نيمه شعبان در مصر را صادر كرد و اعلام كرد: صرفنظر از اينكه موضوعيت شب پانزدهم شعبان چيست؛ جشن‌ها بايد براساس امور ديني باشد.
به نقل از روزنامه مصري الدستور، «علي جمعه» مفتي اعظم مصر در فتوايي جواز جشن‌هاي نيمه شعبان را در مصر صادر كرد.
وي در اين فتوا آورده است: صرفنظر از اينكه موضوعيت اين شب چيست، جشن‌ها بايد براساس امور ديني باشد و شكي در اين امر نيست.
مفتي مصر ادامه داده است: حضرت رسول اكرم در روايت فرموده‌اند: شب نيمه شعبان كه فرارسيد به‏پا خيزيد و روز آن را روزه بگيريد و خداوند [فرشته‌اي] را هنگام غروب خورشيد به آسمان اين دنيا مي‌فرستد و مي‌گويد هركس استغفار كند او را آمرزيدم، هركسي روزي خواهد پس روزي‌اش دادم، هركس گرفتار باشد به او عافيت دادم تا آنكه فجر صادق طلوع كند.
وي در اين فتوا با اشاره به اختلاف در اجراي اين جشن‌ها تاكيد كرده است كه برخي برگزاري اين جشن‌ها در مساجد را مستحب دانسته‌اند و گفته‌اند كه: «واجب است پوشيدن بهترين لباس‌ها در اين جشن‌ها و تلاوت قرآن» و عده‌اي ديگر برگزاري اين جشن‌ها را در مساجد مكروه دانسته‌اند.
»علي جمعه» مفتي اعظم مصر در اين فتوا تاكيد كرده است: اين جشن‌ها نبايد آنچه را شرع نهي كرده است، شامل شود و خداوند در قرآن ياد خدا را ضروري دانسته و گفته است: «وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ«.
به گزارش فارس، مفتي اعظم مصر پيش از اين نيز با تأكيد بر اينكه زيارت قبور به‌معناي شرك و كفر نيست، گفته بود: زيارت آل البيت نبي(ص) از اقرب اعمال بوده و داراي بيشترين احتمال و رجاي قبول الهي است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:صدور جواز برگزاري جشن‌ هاي نيمه شعبان از سوی مفتی اعظم مصر, | 15:36 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=