وحدت رمز سعادت و پیروزی ماست
 
سرپرست حجاج ايراني در همايش بزرگ اهل سنت:
وحدت، رمز سعادت و پيروزي ماست

همايش بزرگ «لبيک يا رسول‌الله» با حضور هزاران نفر از ايرانيان اهل سنت، روز گذشته در بعثه جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.



 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، در ابتداي اين مراسم، حجت‌الاسلام عطاران مدير بخش اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري، گزارش مختصري از وضع کاروان‌هاي اهل سنت در حج امسال ارائه داد و گفت: تمام تلاش ما اين است که برادران اهل سنت عزيز بتوانند حجي آرام و بدون دغدغه داشته باشند. امسال قريب 6 هزار زائر اهل سنت در قالب 38 کاروان از استان‌هاي سيستان و بلوچستان، گلستان، کردستان، هرمزگان، خراسان و... به سرزمين وحي آمده‌اند.

 وي در ادامه، وفاداري اهل سنت به انقلاب اسلامي را ستود و ادامه داد: در بين کاروان‌هاي اهل سنت بسياري از خانواده‌هاي شهدا  حضور دارند که در راس آنها خانواده 5 شهيد و 4 شهيد دفاع مقدس حضور دارند. حضور چشمگير شما عزيزان در اين همايش نيز ثابت مي‌کند که عميقا پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري ايستاده‌ايد. اجتماع امروز ما تجديد بيعت با رهبر انقلاب و برائت از افرادي است که به پيامبر اکرم(ص) توهين کرده‌اند. آمده‌ايم  تا فرياد بزنيم لبيک يا رسول الله.

پس از اين قسمت، نوبت به سخنراني نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني رسيد. حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي عسکر، ضمن خوش‌آمدگويي به ايرانيان اهل سنت، گفت: اين اجتماع عظيم نشان مي‌دهد که برادران اهل سنت ما تا چه اندازه از سطح فکري بالايي برخوردارند. اين وحدت و همدلي ما، قطعا براي دشمنان اسلام خوشايند نيست. اميدواريم که اين حرکت قابل تقدير جمهوري اسلامي ايران الگوي ديگر کشورهاي اسلامي هم باشد تا تمام مسلمانان بدون دامن زدن به اختلافات، کنار يکديگر زندگي کنند و به عزت مسلمانان بينديشند.

وي در ادامه، به بررسي اهداف رسالت پيامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: نخستين هدف رسالت پيامبر اکرم زنده کردن ارزش‌هاي اخلاقي در جامعه است. پيامبر آمد تا راه زيستن را ما به آموزش دهد. آمد تا فساد، بي‌بند و باري، دروغ، خيانت و فساد اقتصادي از جامعه رخت بربندد. امروز شاهديم که جوامع توسعه يافته غربي دچار انحطاط اخلاقي شده‌اند، اما پيامبر اکرم(ص) راه زندگي صحيح را به ما آموخته است.

سرپرست حجاج ايراني، توسعه علمي را يکي ديگر از اهداف رسالت پيامبر اکرم دانست و ادامه داد: پيامبران به دنبال رشد علمي در جامعه اند. به همين دليل شما وقتي تاريخ را مرور مي‌کنيد، مي‌بينيد که هر جا اسلام نفوذ کرده، رشد علمي هم ايجاد شده است.

نماينده ولي فقيه، گسترش عدالت را يكي ديگر از مهم‌ترين اهداف انبياء الهي و پيامبر اکرم دانست و افزود: در سيره نبي گرامي اسلام، عدالت بسيار درخشان است. پيامبر همواره با ظلم مبارزه مي‌کرد و اجازه نمي‌داد حق مظلومي تضييع شود. در قرآن کريم هم آمده است "لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ."

قاضي عسکر، آزادي را يکي ديگر از اهداف رسالت پيامبر عنوان کرد و افزود: پيامبر اسلام آمد تا زنجيرهاي اسارت و بردگي را باز کند. آمد تا همه مردم بتوانند بدون ترس و واهمه حرف‌هايشان را بيان کنند. پيامبر تلاش کرد تا مردم جرات مطالبه حقوق خود را داشته باشند.

وي در ادامه، به تشريح وظايف مسلمانان در قبال نبي مکرم اسلام(ص) پرداخت و گفت: ما ابتدا بايد به فرمايشات نوراني پبامبر اعتقاد عميق قلبي داشته باشيم، چرا که به گفته قرآن، پيامبر هر آنچه مي‌گويد، سخن خداست و بر مبناي وحي است. تنها راه بشريت، اعتقاد و پيروي از پيامبر است و راه نجاتي جز اين نيست.

سرپرست حجاج ايراني «اطاعت» را وظيفه دوم مسلمانان در برابر پيامبر عنوان کرد و گفت: قرآن با صراحت مي‌فرمايد " أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم ‏" کتاب خدا و روش زندگي پيامبر، بايد الگو و دستورالعمل زندگي ما باشد. در مديريت‌هاي کلان هم بايد از روش آن حضرت در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و حتي نظامي اطاعت کنيم.

نماينده ولي فقيه ادامه داد: درود و صلوات فرستادن بر پيامبر اکرم(ص) دستور ديگري است که قرآن به ما داده. خداوند و ملائک الهي بر آن حضرت درود مي‌فرستند، ما هم بايد همواره بر نبي رحمت که مديون آن حضرت هستيم، درود بفرستيم. وظيفه ديگر اين كه، بايد محبت خاندان آن حضرت را نيز در دل داشته باشيم، چرا که فرمودند براي رسالتم هيچ مزدي از شما نمي‌خواهم غير از دوست داشتن خاندانم.

قاضي عسکر در پايان يادآور شد: وحدت رمز عزت و سعادت ماست. نبايد با حرکت‌هاي نابخردانه، کاري کنيم که عزت جامعه اسلامي خدشه دار شود.

در بخش ديگري از اين همايش، مولوي نذير احمد سلامي، رئيس شواري افتاء اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري، طي سخناني مصيبت بزرگ جهان اسلام را افتراق خواند و گفت: امروز شاهديم که بسياري از مردم مسلمان در سراسر دنيا اسير استکبارند. دشمن از دامن زدن به اختلافات مسلمانان، همين را مي‌خواهد. آنها که دستانشان به خون مسلمانان آلوده است، چشم ندارند تا وحدت جامعه اسلامي را ببينند.  امروز مي‌خواهند اسلام را دين خشونت و شمشير معرفي کنند و اين وظيفه ماست که با حفظ وحدت، نشان دهيم اسلام دين مهرباني و رحمت است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:وحدت رمز سعادت و پیروزی ماست, | 13:44 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=