بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد


 

 

 

بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه با حضور ریاست محترم مرکز خدمات حوزه های علمیه ، جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای ربانی برگزار شد که در این مراسم مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه حجت الاسلام و المسلمین آقای فرجام با خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان در این همایش ، گزارش مختصری از اهداف مرکز خدمات ارائه کردند.
به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه،  جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای ربانی با بیان این مطلب که امروز جهان تشیع در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل جریان های انحرافی قرار گرفته است، ابرازداشت: جهان کفر و انحراف، نیروهایش را برای مقابله این مشعل نورانی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بسیج کرده است و وظیفه نگهداری آن بر عهده روحانیت فداکار است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان این که روحانیت کارشناسان اصیل ناب اسلام، محافظان و مرابطان حمایت از ایتام آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت هم در بعد نرم افزاری و هم سخت افزاری باید با جدیت و قوت، مسئولیت خودشان را انجام دهند.
وی افزود: بعد نرم‌افزاری به معنای جذب آموزش و تبلیغ و ... و بعد سخت افزاری نیز به معنای حمایت و پشتیبانی است و حوزه علمیه با این دوبال می توانند رسالت خود را در دفاع از میراث گرانقدر اهل بیت (علیهم السلام) به خوبی انجام دهند.
ایشان گفت: بخش نرم افزاری بر عهده مدیران حوزه و بخش سخت افزاری به دستور رهبری بر عهده مرکز خدمات حوزه علمیه قرار گرفته است.
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که مأموریت مرکز خدمات حوزه های علمیه را پیرامون تأثیرگذاری در توانمندسازی روحانیت و طلاب متمرکز کرده است، تصریح کرد: امروز مرکز خدمات حوزه های علمیه خود را به رسالت ها و مأموریت های حوزه و روحانیت هدفمند کرده و در این هدفمندی به لایه های مختلف روحانیت و سطوح مختلف حوزوی توجه نموده است.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر نگاه مرکز خدمات پس از بیست سال تجربه این شده که روحانیت را به تنهایی نبیند و خانواده‌های روحانی را هم پوشش دهد.

وی ادامه داد: خدمات عاطفی جایگاه ویژه ای در رشد و بالندگی طلاب دارد، گاهی دیدن یکی از علما که امروز خانه نشین شده در آرامش آن عالم فرزانه بیشتر از کمک های مادی اثرگذار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که خدمات فرهنگی در حوزه های علمیه باید گسترش داده شود، اظهار داشت: امروز اگر خود روحانی بخواهد یک زندگی بسیار زاهدانه داشته باشد، فرزندان او به دلیل ارتباطات اجتماعی نمی توانند آن زندگی را تحمل کنند، بنابراین باید خدمات فرهنگی را پر رنگ کرده و مورد توجه قرار داد.

وی یادآور شد: امروز خانواده های روحانی بسیاری هستند که 12 سال است به حرم‌های ائمه معصومین(ع) نتوانسته اند مشرف شوند و یا حتی نتوانسته اند فرزندان شان را به یک اردوی تفریحی ببرند؛ از این رو ضرورت دارد که خدمات مرکز به این سمت توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به قدم‌های ارزشمندی و خدمات بزرگی که به ویژه در عرصه درمان از سوی این مرکز ارائه شده، ابرازداشت: اما بازهم روحانیت مظلوم و محروم هستند و از حداقل های حقوق شهروندی هم برخودار نیستند و در این چنین شرایطی باید در عرصه خدمات توجه دیگری هم به آنها شود.

 

وی با یادآوری این نکته که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بنا دارد که در خدمت روحانیت برای ارتقای توانمندی روحانیت و نقش این نهاد عظیم در جامعه در شرایط فوق العاده فرهنگی باشد، گفت: این مرکز به دنبال آن است که با اصل عزت و کرامت با روحانیان برخورد کند و این خدمات را به افرادی که استحقاق مضاعف دارند، ارائه دهد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد , | 16:19 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=