با استقبال بي نظير اهل سنت از رهبري،اوج وحدت در خراسان شمالي به منصه ظهور رسيد
 
خطيب جمعه اهل سنت جرگلان:
با استقبال بي نظير اهل سنت از رهبري،اوج وحدت در خراسان شمالي به منصه ظهور رسيد

امام جمعه اهل سنت جرگلان گفت: با استقبال بي نظير و تاريخي برادران اهل سنت ازمقام عظماي ولايت، حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) توطئه هاي دشمنان اسلام خنثي شده و وانسجام، يکپارچگي و وحدت برادران تشيع و اهل سنت خراسان شمالي به منصه ظهور رسيد.



 

"آخوند رحيم بردي صمدي" امام جمعه اهل سنت جرگلان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهارداشت: اهل سنت اين استان با ديگر در کنار برادران شيعه، وحدت خود را به نمايش گذاشته و در استقبال تاريخي از رهبر فرزانه انقلاب، رنگين کماني زيبا از وحدت و اتحاد ملي را به نمايش گذاشتند .

آخوند صمدي خاطرنشان کرد: بانوان ترکمن نيز با پوشيدن لباس هاي سنتي(چاوک)، (کلته)، (چلپي) همراه مردان خود به زيارت رهبر عزيزشان آمدند و ارادت و شوق خود را به حضرت آقا ابراز کرده و به دشمنان اين مرز و بوم نشان دادند در هرلباسي عاشق رهبرشان هستند.

وي با اشاره به شادماني زايد الوصف مردم منطقه راز و جرگلان از استقبال و زيارت مقام معظم رهبري افزود: ما خداوند منان را شاکر و سپاسگذاريم که در سايه ولايت و رهبري چنين پيشواي الهي زندگي مي کنيم و هميشه ما در نماز هاي خود آرزو مي کرديم تا حضرت آقا را به صورت حضوري و از نزديک زيارت بکنيم و امروز خيلي خرسنديم که توانستيم رهبر عزيزمان را از نزديک زيارت بکنيم.

وي با بيان اينکه نگاه کردن بر چهره ي زيباي ولي امر مسلمين عبادت است، تصريح کرد: نگاه کردن بر چهره ي زيبا و دوست داشتني مقام معظم رهبري خود نوعي عبادت است که امروز اين عبادت نصيب برادران تشيع و اهل سنت خراسان شمالي شده است.

امام جمعه جرگلان گفت: وحدت يکي از نمادهاي پيروزي هر ملت است بالاخص وحدت مسلمين که قرآن آن ها را به وحدت دستور فرموده است و در اين راستا در آيه اي اشاره کرده است چنگ بزنيد به ريسمان الهي و در هربرهه از زمان و در تاريخ که ما بنگريم که مسلمانان برهر فرقه و مذهبي که بوده اند، وحدت کلمه و وحدت اسلامي را حفظ کرده اند.

آخوند صمدي اضافه کرد:اخلاص و تقوي،پرهيز از هواي نفس،ولايتمداري و پرهيز از عوامل تفرقه زا مي تواند وحدت اسلامي را در کشور بيش از پيش محقق کند.

گفتني است، حدود 10 درصد از جمعيت 867 هزار نفري استان خراسان شمالي تركمن هاي اهل سنت هستند كه عمدتا در خطه شمالي شهرستان هاي بجنورد و مانه و سملقان و بخش مرزي راز و جرگلان سكونت دارند.

خبرگزاري تقريب

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:با استقبال بي نظير اهل سنت از رهبري,اوج وحدت در خراسان شمالي به منصه ظهور رسيد, | 15:0 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=