وحدت سنی وشیعه در ایران کم نظیر است
 
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني؛
وحدت شيعه و سني در ايران کم نظير است

نخستين همايش اهل سنت با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در بعثه مقام معظم رهبري مدينه برگزار شد.



 

سرپرست حجاج ايراني در نخستين گردهمايي کاروان هاي اهل سنت در مدينه قبل که با عنوان پيامبر اسلام (ص) محبوب قلب‌ها، در بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، در جمع زائران استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، آذربايجان غربي و سيستان و بلوچستان گفت: محبت و علاقه‌اي که بين شيعه و سني در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد براي بسياري‌ از کشورها موجب شگفتي است و واقعا حضور اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبري باعث خرسندي است.

وي به موضوع گردهمايي اشاره کرد و افزود: رفتار پيامبر اکرم (ص) نشانگر حاکميت ادب و اخلاق در خانواده بود و در رفتارهاي اجتماعي ايشان، الگوي ماست. هيچ‌وقت پيامبر اعظم (ص) افراد را از خود طرد نمي کردند و با همه اشخاص، رفتاري مهربانانه داشتند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر در ادامه اظهار داشت: بايد دست از تحميل عقيده برداريم و اين افتخار ماست که قرآن مي‌فرمايد "ادع الي سبيل ربک بالموعظة"در منطق اسلام فحاشي، بدگويي و دشمنام دادن وجود ندارد. جان و آبروي مردم براي پيامبر(ص) بسيار مهم بودند. نيايد فراموش کنيم که سيره نبي‌مکرم اسلام (ص) بزرگترين منبع براي جهان اسلام است و متاسفانه دوري از اين سيره، مشکلاتي را براي مسلمانان جهان پديد آورده است و موجب جسارت به ساحت نبي مکرم اسلام (ص) شده است.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ادامه به نتايج سفر با عظمت حج اشاره کرد و گفت: ان شاءالله تمامي ما پس از اين سفر الهي شاهد چنين نتايجي باشيم. نخست، در اين سفر سعي کنيم از رسول خدا (ص) درس بگيريم و پس از بازگشت به وطن، زندگي خود را مطابق با سيره آن بزرگوار قرار دهيم تا اگر عملکرد ما خدمت آن بزرگوار عرضه شد، مورد تاييد رسول گرامي اسلام (ص) قرار گيرد. دوم اينکه، در اين سفر نوراني زندگي کردن با خدا و پيامبر گرامي اش (ص) را تمرين کنيم.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه افزود: در مقابل حجرالاسود با خدا پيمان ببنديم و از درگاه ايزد منان طلب مغفرت کنيم. ديگر اينکه همه ما بايد در برابر خدا و پيامبر (ص) احساس مسووليت کنيم و نبايد در برابر توهين به پيامبر اسلام (ص) ساکت بمانيم.

در ابتداي اين گرد همايي، حجت‌الاسلام عطاران مديريت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري، گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي، آموزشي و ستادي اين مديريت درباره کاروان‌هاي اهل سنت ارائه کرد.

ساير سخنرانان اين جلسه، ماموستا محمدامين راستي مفتي امام شافعي و امام جمعه موقت سنندج و حجت‌الاسلام راشد يزدي بودند که درباره صفات پيامبر گرامي اسلام (ص) بياناتي را ايراد کردند.

نخستين گردهمايي زائران اهل سنت، با مولودي خواني گروه مشترک استان‌هاي کرمانشاه و کردستان پايان يافت.

خبرگزاري رسا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:وحدت سنی وشیعه در ایران کم نظیر است, | 14:56 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=