طرح سوال از رئیس جمهور برای بار دوم مطرح شد
 

یکی از امضاکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور گفت: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این طرح سوال از رئیس جمهور همچون سوال پیشین تنها به برگزاری جلسه پرحاشیه و بدون نتیجه ختم نشود.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار نامه با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور تأکید کرد: نمایندگان نخواهند گذاشت تا حاشیه‌های اولین سوال از رئیس جمهور بار دیگر تکرار شود.

قاضی‌پور در رابطه با علت طرح دومین سوال از رئیس جمهور گفت: نمایندگان پیگیری‌های  بسیاری برای حل مسئله ارز انجام دادند و متاسفانه هیچ یک از مسئولان ذی ربط حاضر به پاسخگویی مناسب نشدند.

او ادامه داد: به همین دلیل نمایندگان تصمیم گرفتند تا برای دومین بار طرح سوال از رئیس جمهور را به جریان بیندازند تا شاید از این طریق بتوان به راه حل مناسبی برای حل بحران ارز دست یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: بدون شک ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این طرح سوال از رئیس جمهور همچون سوال پیشین تنها به برگزاری جلسه پرحاشیه و بدون نتیجه ختم نشود با جدیت بسیار به سرانجام برسد.

وی در پایان تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که اتفاقاتی که در اولین جلسه سوال از رئیس جمهور که به نوعی تابو شکنی بود، بار دیگر رخ بدهد.

قاضی‌پور حل مشکلات اقتصادی مردم را مهم‌ترین مسئله امروز کشور دانست و گفت: به سوال از رئیس جمهور نباید به عنوان یک راه برای تسویه حساب نگاه کرد، بلکه تلاش برای رفع مشکلات مردم تنها دلیل این حرکت است.

طرح سوال از رئیس جمهور برای بار دوم در چند روز اخیر ازسوی برخی نمایندگان پیگیری می‌شود. به گفته سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، هم اکنون 40 نماینده مجلس طرح سوال از رئیس جمهور درباره مشکلات بازار ارز را امضا کرده‌اند. نادر قاضی پور که سوال اول مجلس از رئیس جمهور را امضا کرده بود، این بار هم از امضاکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور است.

پیش از این علی مطهری و صد نماینده دیگر مجلس در دوره هشتم پس از فراز و نشیب های فراوان 5 تیرماه سال 90 طرح سوال از رئیس جمهور را در چند محور تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند مهمترین محورهای این طرح تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و مقاومت 11 روزه رئیس جمهور در برابر حکم رهبر انقلاب مبنی بر ابقای مصلحی وزیر اطلاعات و نحوه عزل متکی وزیر سابق امور خارجه و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور بود.

پس از بررسی سوالات در کمیسیون های تخصصی مجلس و قانع نشدن امضا کنندگان سوال، در نهایت رئیس جمهور 24 اسفندماه سال 90 به مجلس آمد و نحوه پاسخ احمدی نژاد به سوالات که همراه با شوخی هایی بود، واکنش تند نمایندگان را به همراه داشت، به طوریکه نمایندگان تصمیم به اصلاح مواد آئین نامه داخلی مجلس و محکم کاری در نحوه سوال از رئیس جمهور برآمدند اما در این مسیر هم موفقیت چندانی به دست نیاوردند.
طرح سئوال از رئیس جمهور نیازمند امضای یک چهارم نمایندگان مجلس است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:طرح سوال از رئیس جمهور برای بار دوم مطرح شد, | 22:52 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=