همایش بین المللی

همایش بین المللی "تکریم ادیان الهی" در گرجستان برگزار شد

همایش بین المللی "تکریم ادیان الهی" با حضور اندیشمندان، اسلام شناسان، اساتید، علما، شخصیت های دینی، علمی و فرهنگی و  اعضای هیات علمی دانشگاه ها در گرجستان برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در این همایش یک روزه که با هدف احترام و تکریم به کلیه ادیان آسمانی از سوی موسسه آل البیت(علیهم السلام) در تفلیس برگزار شد، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان درسخناني گفت: امروزه ما شاهد برخی تندرویهای دینی از سوی افراد افراطی هستیم و لذا لزوم گفتگوی ادیان بیش از پیش احساس می شود. رایزن فرهنگی ایران گفتگوی ادیان الهی را باعث معرفی جنبه های ناشناخته آنها به یکدیگر دانست و افزود: این قبیل گفتگوها باعث ایجاد احترام متقابل خواهد شد.

شرکت کنندگان در این همایش بر لزوم بهره گیری از نظرات سودمند علما و فرهیختگان ادیان الهی تاکید کرده و ارائه راه کارهای علمی و جامع برای جلوگیری از توهین به پیامبران و مقدسات الهی و همچنین جلوگیری از سوء استفاده افراطی گرایان و کج اندیشان را ضروری دانستند.

در بیانیه پایانی این همایش علمی شرکت کنندکان ضمن مثبت ارزیابی نمودن موضوعات مطرح شده در این نشست و همچنین تقدیر از برگزارکنندگان آن بر ضرورت تداوم این قبیل برنامه ها تاکید کرده و با محکوم نمودن توهین به پیامبر اعظم(ص) خواستار برخورد جدی با توهین کنندگان به مقدسات دینی جهان از سوی سازمان‌های بین‌المللی شدند. همچنین شرکت کنندگان در این نشست گفتگوی ادیان را موثرترین راه تفاهم و تحکیم مناسبات ایمانی در مواجه با مسائل و رخدادهای مهم در سطح جهان دانستند.

در این همایش علمی اندیشمندان، اساتید و علما از کشورهای گرجستان، جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، ایتالیا و مناطق مختلف قفقاز جنوبی حضور داشتند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:همایش بین المللی , | 19:42 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=