تشکر دبیر شواری برنامه ریزی از طلاب رحانیون اهل سنت
به علت عمل به وظيفه اسلامي در محکوميت توهين به پيامبر اسلام(ص) صورت گرفت:
تشکر دبير شوراي برنامه ريزي از طلاب و روحانيون اهل سنت

دبير شوراي برنامه ريزي توطئه شوم استکبار جهاني در اهانت به پيامبر اسلام (ص) را محکوم و از طلاب و روحانيون اهل سنت که در اين خصوص ايفا نقش نموده و به وظيفه اسلامي خود عمل نموده اند تشکر نمود.



 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت، نشست دو روزه مديران، کارشناسان و کارکنان دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 4 و 5 مهرماه در مجتمع آدينه برگزار شد.

در اين نشست دو روزه، حجةالاسلام و المسلمين عرب نيا دبير شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت در مراسم افتتاحيه ضمن خوشامدگويي به مسئولان و کارشناسان دبيرخانه و دفاتر استاني، هدف از تشکيل اين جلسات را هماهنگي و تعامل بيشتر براي پيمودن راه پيش رو با کالبد شکافي نقاط قوت و ضعف عملکرد چند سال گذشته ، تصميم و سازي و تصميم گيري براي آينده و آموزش و ارتقاء مهارت علمي و عملي جهت استفاده بهينه نسبت به تمهيداتي که انديشيده شده است عنوان کرد.

وي اضافه کرد: با بررسي کارشناسانه و بازنگري و بازبيني مسير پيموده شده مشخص خواهد شد که تا چه در جهت اهداف مصوب دبيرخانه شوراي برنامه ريزي حرکت کرده ايم و براي رسيدن به هدف نهايي چه مقدار از راه باقي است.

دبير شوراي برنامه ريزي اضافه کرد: اجتماع همه همکاران در دبيرخانه و دفاتر استاني فرصت بي نظيري را فراهم آورده است تا شفاف و روشن و بدون دغدغه نظرات و انتقادات خود را به ساير همکاران مجموعه انتقال دهيم و براي مشکلات و نواقص موجود، راه حل مناسبي پيدا نماييم.

وي گفت: در جلسه افتتاحيه معاونت هاي دبيرخانه کليات و مسائل عمومي را بيان کرده و در نشست هاي تخصصي جزئيات و ريز برنامه ها در کارگروه هاي هر معاونت با حضور مسئولان آن پيگيري مي شود.

 

وي ابراز اميدواري کرد که پس از اتمام اين نشست، بازنگري و بازبيني برنامه ها و تصميمات در چند سال گذشته با قوت و همت بيشتر و هدفمندتر به کار خود ادامه دهيم و سال تحصيلي جديد را با درک شرايط حساس و خاص منطقه و موقعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران آغاز کنيم و از محدوديت ها به بهترين شکل در راستان اهداف نظام اسلامي استفاده کرده و تهديدات را به فرصت تبديل کنيم.

حجةالاسلام و المسلمين عرب نيا توطئه شوم استکبار جهاني در اهانت به پيامبر اسلام (ص) را محکوم و از طلاب و روحانيون اهل سنت که در اين خصوص ايفا نقش نموده و به وظيفه اسلامي خود عمل نموده اند تشکر نمود.

وي در بخش نخست سخنان خود خلاصه اهداف و فلسفه وجودي دبيرخانه و دفاتر استاني را در قالب هفت بند بدين شرح توضيح داد.

  • طلاب مدارس علوم ديني برابر ضوابط  و مقررات و استانداردهاي آموزشي جذب مدارس گرديده و در فرايند آموزشي مدارس علوم ديني مشغول به تحصيل شوند در همين راستا مسئولان دفاتر استاني نظارت مي کنند اولا افراد مستعد جذب مدارس شوند و ثانيا در طول سال حتما مشغول به تحصيل باشند.
  •  مدرسين و اساتيد افراد  واجد شرايط و داراي صلاحيت علمي و عملي باشند.
  • در فرايند آموزش و تحصيل مدارس علوم ديني اهل سنت، خلاف مصالح و منافع عمومي کشور فعاليت نشود و همچنين دانش آموختگان مدارس با رعايت شئونات آنان و با توجه به تخصص در بخش هاي مختلف به کار گرفته شوند تا جامعه از وجود آنان بهره مند گردد.
  •  بايد افراد شايسته در پست هاي مختلف امور اهل سنت به کار گرفته شوند اعم از ائمه جمعه و جماعات و  قضات و ساير بخش هاي مديريتي که متناسب با توانمندي ها و مسئوليت هاي خود پاسخگوي نيازهاي جامعه و جوانان اهل سنت باشند.
  •  مساجد اهل سنت در راستاي مصالح و منافع نظام پر رونق باشند يعني کارکردهاي نظري و عملي که در اسلام  به عهده مسجد گذاشته شده به طور صحيح در مسجد عملياتي شود.
  •  در مسائل مالي و هزينه ها، نظم و انضباط حاکم.
  • همگرايي و هم افزايي در حوزه هاي کاري با ساير نهادها، سازمان ها و دستگاههاي مرتبط با امور اهل سنت  محقق شود يعني وظايف متداخل با ساير ارگان ها با يکديگر هماهنگ شود، اين امر تحت اشراف نماينده محترم ولي فقيه در مراکز استان ها صورت گيرد.

 

دبير شوراي برنامه ريزي در بخش پاياني صحبت هاي خود  به علت اهميت و حساس بودن جمع آوري اطلاعات آماري روحانيون و طلاب اشاره و تأکيد کرد که تا پايان آذرماه امسال بايد ثبت مشخصات و مدارک طلاب و روحانيون در "سامانه نام" تکميل شده و پرونده آن بسته شود از اينرو با اطلاع رساني کامل و دقيق به طلاب و مدارس علوم ديني اعلام شود که پس از اين مرحله، دريافت هرگونه خدمات رفاهي و آموزشي مختص کساني خواهد بود که مشخصاتشان به طور کامل در سامانه نام ثبت شده باشد.

وي ادامه داد: طلاب و روحانيون با کارت "خدمات و شهريه"  شناخته شده و تمام امور مرتبط با طلاب و روحانيون مانند نظام وظيفه و کارت معافيت تحصيل، کارت "شهريه و خدمات"، ارائه مدرک تحصيلي، ثبت نام در امتحانات و آزمون هاي تعيين سطح يا شغل  و ... فقط از طريق "سامانه نام" صورت مي گيرد.

پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:تشکر دبیر شواری برنامه ریزی از طلاب رحانیون اهل سنت, | 18:7 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=